וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המעצמות באו"ם: לנקות את המזה"ת מגרעין

חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, בהן ארה"ב, קראו לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. "אנו תומכים בכל המאמצים שישרתו מטרה זו"

חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין - הודיעו היום (רביעי) שהן תומכות בהפיכת המזרח התיכון לאזור מפורז מנשק גרעיני. אם ייושם המהלך, משמעותו היא שישראל תאלץ לוותר על הנשק הגרעיני שלפי פרסומים זרים היא מחזיקה ברשותה.

"אנחנו מחויבים ליישום מלא של החלטת הוועידה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) משנת 1995 הקוראת לנקות את המזרח התיכון מנשק גרעיני, ואנו תומכים בכל המאמצים שישרתו מטרה זו", אמרו נציגי המעצמות בוועידה למניעת הפצתו של נשק גרעיני, הנערכת בניו יורק.

באחרונה דיווח הוול סטריט ג'ורנל שארה"ב ומצרים מגבשות יוזמה משותפת בנושא זה. בכירים בארה"ב הסבירו שהמהלך חשוב, מכיוון שהוא יסייע לוושינגטון להתמודד עם הביקורת לפיה היא מעלימה עין מתוכניות גרעין של מדינות מסוימות, אך נאבקת להטיל סנקציות על אירן בשל תוכניתה הגרעינית. כך גם קיוותה ארה"ב לקנות את תמיכת המצרים בוועידה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס לפני כשלושה שבועות לסוגייה, כשנשאל מדוע ישראל לא חתמה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT). "לא אגיב על סוגיית הגרעין של ישראל", אמר אובמה בוועידת הגרעין בוושינגטון. "אצביע על העובדה שאנו מפצירים בכל המדינות לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. חשוב שאלה מאתנו שיש להם נשק גרעיני יעשו מאמצים להפחית את המאגרים. בין אם ישראל או מדינה אחרת, חשוב להיות חלק מהאמנה, וזאת לא מדיניות חדשה, זו המדיניות של ארה"ב לפני שעליתי לשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully