וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד: סגן ראש העיר לשעבר יישאר במעצר

19.4.2010 / 12:14

נדחה ערעורו של סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר אליעזר שמחיוף על המשך החזקתו במעצר. פרקליטו: למה החשודים העיקריים בפרשה שוחררו לביתם, והוא עדיין עצור?

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה הבוקר (שני) את ערעורו של סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אליעזר שמחיוף, על המשך מעצרו. שמחיוף, שחשוד במעורבות בפרשת הולילנד, נעצר לפני ארבעה ימים. בדיון הבוקר אמר פרקליטו, עו"ד משה אוסדטשר, כי אין היגיון בהחזקת מרשו במעצר, בעוד החשודים העיקריים בפרשה שוחררו. "מר חסון, לופוליאנסקי ומסר שוחררו בתנאים מגבילים. החשוד העיקרי על פי טענת המשיבה, מר אולמרט, כלל לא נחקר, כאשר הוא פונה למסיבות עיתונאים וגב' זקן נמצאת בחו"ל בניו-יורק ואיננו יודעים מתי תחזור", אמר עו"ד אוסדטשר.

השופט אברהם טל דחה את הטענה. "עיון בחשדות שהופנו כלפי העורר ובחומר החסוי שהוצג בפניי, מעלה כי העורר איננו קשור לכל אותם אלה שככל הנראה נמנים על 'החבורה", כתב בהחלטתו. "ומשכך אין בעובדה שחלק מאלה שנעצרו על ידי המשיבה שוחררו, וחלק טרם נחקרו כדי להצדיק את שחרורו בשלב זה".

חשוד בקבלת שוחד מיזמי הפרויקט

שמחיוף שימש כסגן ראש עיריית ירושלים בשכר בין השנים 2003-2008, והופקד על ניהול הגזברות, הכספים והנכסים בעירייה. היום מכהן שמחיוף כחבר מועצת העירייה. מעצרו הוארך בתשעה ימים ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בראשון לציון בחשד למעורבות בפרשת "הולילנד". מעצרו הוארך מתוך חשש לשיבוש הליכי חקירה וחשש לסיכון ביטחון הציבור.

לפי החשד, במהלך תקופת עבודתו, החל מ-2005, דרש שמחיוף וקיבל שוחד בכסף מיזמי פרויקט "הולילנד". כמו כן חשוד שמחיוף כי על פי דרישותיו הועברו לו כספי השוחד גם עבור בעלי תפקידים אחרים בעירייה וכי החשוד דאג לבצע את החלוקה בינו לבין האחרים.

במהלך תקופת כהונתו קיבל עבורו ועבור גורמים אחרים כספים בסכומים של מאות אלפי שקלים, ובתמורה להם פעל ביעילות נמרצת מול גורמי העירייה השונים שהיו כפופים למרותו, במטרה למציאת פתרונות ומתן הטבות שונות ליזמי פרויקט "הולילנד".

לדברי המשטרה, בעקבות פועלו של שמחיוף נחסכו ליזמים מיליוני שקלים שללא התערבות החשוד היו משולמים לעירייה. שמחיוף, דיבר בבית המשפט לכלי התקשורת :"אני חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully