וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לשלול מקצב את הטבותיו כנשיא"

יו"ר מרצ וחברות כנסת מיהרו לברך על ההחלטה להעמיד לדין את קצב באשמת אונס וקראו לשלול ממנו הטבות כעובד ציבור לשעבר. עו"ד של א': "גם בית המשפט ייתן אמון מלא בעדותה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: איילת שולמן)

"א' מביעה קורת רוח לנוכח ההחלטה ומברכת על האמון המלא של כל מערכת אכיפת החוק בתלונתה". כך אמר אמש (ראשון) עו"ד דני סרור, פרקליטה של א' ממשרד התיירות, בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר משה קצב בגין עבירות מין, לרבות אינוס. "אין לי ספק כי גם בית המשפט ייתן אמון מלא בעדותה של א' ויוציא את האמת לאור. א' לא תנהל את המשפט באמצעות התקשורת, על מנת שלא להזיק לניהולו התקין של ההליך, ועל כן לא יהיו מצדה יח"צנים, ספינולוגים או אנשי תקשורת, אך ורק א' והאמת שלה בבית המשפט".

חברה של א' ממשרד התיירות, ירון ארמוזה, הגיב גם הוא על ההחלטה ואמר כי זו מתנה מושלמת ליום האשה הבינלאומי. "אין לי ספק שההחלטה היתה בלתי נמנעת. הגיע הזמן שהדברים יתבררו בבית המשפט ולא בתקשורת", אמר ארמוזה.

ארגוני נשים הביעו גם הם סיפוק מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה. "אנו שמחות על הכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אשר החליט להסכים לדרישת ארגוני הנשים להעמיד לדין את משה קצב", אמרה דורית אברמוביץ', שריכזה את הקמפיין של 20 ארגוני הנשים להעמדה לדין של קצב. "לאחר מאבק שארך כשנתיים, ולאחר סחבת דין מיותרת ועינוי דין כלפי נפגעות האלימות המינית, אנו מברכות על ההחלטה של מזוז ומקוות כי ייעשה משפט צדק עבור קצב".

גם חברות כנסת הביעו שביעות רצון מההחלטה. ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי ההחלטה שמה קץ לסבל ולעינוי הדין. "חשוב וטוב שהאמת והצדק יצאו לאור במהרה", אמרה תירוש. ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה כי החלטת היועץ היא אמיצה ומבורכת. "ההחלטה משדרת מסר ברור וחד משמעי לנשיא ולחברה הישראלית כולה שלא ניתן לפגוע בנשים, לאנוס אותן ולצאת מזה בזול וללא ענישה. בכוונתי לפנות ליו"ר ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ולדרוש את שלילת זכויותיו של קצב כנשיא לשעבר", אמרה זוארץ.

ח"כ לשעבר זהבה גלאון (מרצ), שתבעה בעבר כי קצב יתפטר מתפקידו, אמרה בתגובה כי "זו החלטה מאוד חשובה. חבל שהיא התקבלה כל כך באיחור ושהמתלוננות נאלצו לעבור דרך חתחתים שבה פקפקו באמינותן. עם זאת, מה שחשוב כעת הוא שמערכות הצדק יוכלו לשפוט ובית המשפט יצטרך להכריע האם עבריין מין ישב בבית הנשיא".

"מי מעוניין לשמור על קשר עם קצב?"

גם ח"כ חיים אורון (מרצ) דורש לכנס את ועדת הכספים של הכנסת בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה וזאת כדי לדון בהצעתו לפיה במקרים של עבירות שנושאות עימן קלון תהיה הוועדה רשאית למנוע ההטבות הנלוות מנושא משרה לשעבר. "הפגיעה באמון הציבור על ידי נושא המשרה לשעבר מנתקת את הצורך במתן הטבות להמשך קיומו של קשר עם הציבור. מה גם שלא ברור מי הוא הציבור המעוניין לשמור על קשר עם הנשיא לשעבר קצב", אמר אורון.

עו"ד כנרת בראשי, פרקליטתה לשעבר של א' מבית הנשיא, התייחסה אחר הצהריים להחלטת היועץ המשפטי להאשים את הנשיא לשעבר משה קצב באונס, אך לא לכלול את מרשתה בכתב האישום. בראיון לערוץ 1 אמרה בראשי, כי "משה קצב הראה לנו איך לא צריכה הפרקליטות להתנהג. יש כתב אישום בעבירה חמורה עם מתלוננת אחת, אך הטיוטה התייחסה לשתי מתלוננות. אני מקווה שנגיע לעידן חדש שאנשי ציבור ישמרו את הידיים בכיסים".

עו"ד בראשי קראה גם להקמת ועדה חיצונית שתבדוק את התנהלות הפרקליטות בתיק: "אני סבורה שיש לבדוק את ההתנהלות הפרקליטות והפרקליטים שטענו שהמתלוננות אינן אמינות. ולא לשם עריפת ראשים אלא מהטעם של מניעת הפיכת הקורבן לקורבן פעם נוספת", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully