וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ישראל לא תקבל הפסקת אש עם חמאס"

לדברי שר הביטחון, "הבקשה שנפסיק את הלחימה עם חמאס דומה לבקשה מהאמריקאים להפסיק את הלחימה בארגון אל קעיאדה"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: ענת ברק)

"לא נוכל לקבל הפסקת אש עם חמאס", כך אמר הלילה (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק בראיון לרשת "סקיי". "הבקשה שאנו נפסיק את הלחימה עם חמאס דומה לבקשה מהאמריקאים להפסיק את הלחימה עם ארגון אל קעיאדה, אנו פשוט לא יכולים לקבל אותה". ברק הוסיף כי בכוונת ישראל לשנות את חוקי המשחק בעזה ואם יהיה צורך תתווסף לתקיפות האוויריות גם פעולה קרקעית.

בתוך כך יוכנסו היום לרצועת עזה מספר מצומצם של משאיות ועליהן מזון, תרופות וציוד בסיסי. המשאיות יועברו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות בין גורמים במשרד הביטחון, משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה.
העברת הסחורות תאפשר לישראל מרחב פעולה רחב יותר ותפחית את הלחץ הבינלאומי להפסיק את המבצע בעזה מחשש לאסון הומניטרי.

אתמול כינס ברק מסיבת עיתונאים במחנה הקריה בתל אביב בעקבות פתיחת מבצע "עופרת יצוקה" בעזה ואמר כי "מטרתנו היא להנחית מכה קשה על חמאס כדי לשנות את המצב מיסודו. עת לרגיעה ועת ללחימה, הפעולה תועמק ותורחב ככל שיידרש. לא אשלה איש: זה לא יהיה קל, אך עלינו להיות נחושים ואנחנו נדרשים לאורך רוח כדי לשנות את המצב בדרום".

"הגיע הזמן לפעול", אמר שר הביטחון. "איננו ששים להתנגשות עם חמאס, אך איננו נרתעים ממנה. לא ניתן לטרור לפגוע באזרחנו וחיילינו. עת לרגיעה ועת ללחימה". ברק הוסיף, כי הוא מקיים הערכות מצב שוטפות עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ומעדכן אותו על הלחימה. "עם חפץ חיים אנחנו ואנחנו עושים כל מה שמתחייב כדי לעצור את הירי", סיכם השר.

גם ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני התייחסה לתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. בהצהרה לתקשורת הבינלאומית אמרה לבני, כי "עד עכשיו הפגנו איפוק, אבל אין מנוס ממבצע צבאי. עלינו להגן על אזרחינו באמצעות מהלומה צבאית נגד תשתית הטרור בעזה. זהו התרגום של הזכות הבסיסית ביותר שלנו להגנה עצמית".

לדברי שרת החוץ, "ניסינו הכל כדי להגיע לרגיעה מבלי להשתמש בכוח. הסכמנו להפסקת אש, בתיווך מצרים, אולם היא הופרה על ידי חמאס, שהמשיך לתקוף את ישראל, להתעצם ולהחזיק בגלעד שליט". "למרבה הצער", הוסיפה לבני, "חמאס מנצל באופן ציני את האוכלוסייה האזרחית ואת סבלה לצרכי תעמולה. האחריות על פגיעה באזרחים מוטלת על חמאס".

המפלגות השהו את הקמפיינים

בתוך כך, בשל המבצע הודיעו מספר מפלגות על השהיית הקמפיינים הפוליטיים שלהן. דליה איציק, יו"ר מטה הבחירות של קדימה, מסרה כי המפלגה משהה את הקמפיין בתיאום עם יו"ר המפלגה ציפי לבני. "ישראל נמצאת במלחמה נגד שלטון הטרור של חמאס ברצועה וכל מעיינינו למשימה לאומית זו ולחיזוק תושבי הדרום. זה לא הזמן לפוליטיקה".

גם שר הביטחון אהוד ברק השהה את פעילותו בקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה. מהעבודה נמסר, כי "שר הביטחון החליט לנתק את עצמו מהשתתפות פעילה בקמפיין של העבודה לנוכח הפעולה בעזה ועד להודעה חדשה". גם הליכוד החליט לשנות את אופי הקמפיין שלו בעקבות המבצע בעזה. מהמפלגה נמסר כי יושהה הקמפיים "ציפי לבני - זה גדול עליה", שאמור היה להתחיל מחר. רב. "הליכוד מחזק את ידי חיילי צה"ל ומפקדיו ואת תושבי הדרום", נמסר מהמפלגה.

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, אמר בתגובה לתקיפה, כי "הטבח שמבצעת ישראל ברצועת עזה מאז שעות הבוקר מוכיח את הברבריות של הכיבוש ואת ההשפלה והעליבות שבהם חיים הערבים והמוסלמים". צרצור קרא לישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות על עזה ולקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי כדי להפסיק את המתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully