וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה

פרטים חדשים נגלים על עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי הבריטי, שכרת את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי וזיעזע את העולם. הראפר הצעיר שר: "תנו לי את הגאווה והכבוד כמו של אבי"

צילום מסך

עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי בן ה-23, עזב בשנה שעברה את בית משפחתו המפואר במערב לונדון שם חי עם אמו וחמשת אחיו, והצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. על פי דיווח בסאנדיי טיימס, בארי הוא האיש מאחורי המסכה בסרטון שזעזע את העולם, בו תועדה הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי שנחטף בסוריה.

עוד בנושא
זה הבריטי שהצטרף לדאעש והוציא להורג את העיתונאי
הורי העיתונאי שנרצח: ”לא הבנו כמה דאעש אכזריים”
שר ההגנה האמריקני: ”דאעש - מעבר לכל איום שראינו”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הבריטי האינדיפנדנט דיווח כי אביו של עבד הוא עדל עבדול בארי, פליט מצרי שנחשב לאחר מסגניו הבכירים של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה לשעבר. בארי האב עצמו נחשד במערבות בפיצוץ בשגרירות ארה"ב במזרח אפריקה בשנת 1998 והוסגר לארה"ב באוקטובר 2012. ב-1995 הוא נידון למוות שלא בנוכחותו במצרים, לאחר שהורשע בקשירת קשר לפיגוע בשוק במדינה.

טרם הצטרפותו לארגון הסוני הקיצוני, הקריירה של בארי הצעיר, ראפר בריטי שנודע גם בכינויים "אל ג'יני" או "ליריקיס ג'ין", הייתה במגמת עלייה. בשנת 2012, אותה השנה בה הוסגר אביו, הגיעו שיריו לשידור ברדיו של בי-בי-סי. אך הסרטון הוויראלי ביותר שלו, בו נראה בארי כורת את ראשו של פולי, הגיע לתודעה עולמית בשבוע שעבר לצד כינויו החדש: "ג'ון הג'יהאדיסט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
הסרטון שזיעזע את העולם/צילום מסך, יוטיוב

משפחתו של בארי מוזכרת רבות בשיריו שעדיין ניתן למצוא ברשת. הוא שר בין היתר על שימוש בסמים, אלימות ועל אביו: "תנו לי את הגאווה והכבוד כמו של אבי, נשבע שביום שהם הגיעו לקחת את אבי יכולתי להרוג שוטר או שניים", שר בארי בשיר אחד. "אז הייתי רק בן שש, דמיינו לעצמכם מה הייתי עושה עם מקל טעון".

על האיומים שקיבלה משפחתו כי תגורש למצרים שר: "קשה להתקדם לעתיד עם עבר פגום אבל אני עדיין מנסה לספור את ברכותיי ואני מודה לאללה. אני מנסה להשתנות אבל יש דם על הידיים שלי ואני לא יכול לשנות את הדרך שלי עד שיהיה כסף בבנק. אני לא יכול להבדיל בין מלאכים לשדים, הלב שלי מתפורר. אין לי רגשות נורמליים. גם אם בורכתי בחיים, עדיין אני לא מוצא מנוחה".

לאחרונה דווח כי בארי צייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא נראה מחזיק ראש של אדם שנפגע בקרבות ולצדה הכיתוב: "מסתחבק עם האחוק שלי, או עם מה שנותר ממנו". בסרטון ההוצאה להורג שפרסם ארגון הטרור בשבוע שעבר נראה אדם לבוש שחורים, שבדיבורו ניכר מבטא לונדוני, כורת את ראשו של פולי. הדבר עורר זעזוע במדינות המערב ובבריטניה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully