וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים יצרו מגן אנושי סביב משכנו של קדאפי

אלפי לובים התאספו סביב המתחם המבוצר של קדאפי בטריפולי כדי ליצור מגן אנושי מפני תקיפה אפשרית של כוחות נאט"ו. "כולנו מוכנים להילחם ולמות עבור המנהיג שלנו"

אף שבשבועות האחרונים ניכר שההמונים בלוב צמאים לדמוקרטיה, יש גם אזרחים רבים שעדיין תומכים באמונה שלמה במנהיגם מועמר קדאפי ומוכנים אף לסכן את חייהם למענו: אלפי אזרחים לובים נהרו הלילה (ראשון) למתחם בו שוהה קדאפי בטריפולי, כדי להביע בו תמיכה וליצור מגן אנושי שימנע תקיפות אוויריות נגד משכנו של השליט. מצוידים ברמקולים מהם בוקעים שירי הלל למנהיג, הניפו האזרחים גם כרזות ושלטים הנושאים את דיוקנו וקראו סיסמאות תמיכה בו.

"אבי ואמי אמרו לי שהמטוסים ממדינות ערב יתקפו כאן, אז באנו הנה כדי להגן על המנהיג שלנו", אמר מחמוד בן ה-10 לסוכנות הידיעות רויטרס. את המריעים עודדה בתו של קדאפי, עיישה, שהניפה דגלי לוב ועודדה את האזרחים להמשיך ולהתבצר במקום.

הקהילייה הערבית הלובית העממית הסוציאליסטית הגדולה. ShutterStock
הקהילייה הערבית הלובית העממית הסוציאליסטית הגדולה/ShutterStock

"כל המשפחה שלי כאן", סיפרה באסמה עמומה, בת 27. לדבריה, "כולנו מוכנים למות כדי להגן על המדינה שלנו ועל המנהיג שלנו". אום עבד אלקדיר, מורה לערבית שהגיעה גם היא למקום, הוסיפה כי כל ששת ילדיה הגיעו גם הם והתנדבו להילחם למען קדאפי.

"אף שאין לנו כלי נשק, האנשים כאן יעשו כל שביכולתם כדי להילחם. יהיו אנשים בכל פינה, שופכים שמן רותח על האויב", אמר מחמוד אל מנסורי, חקלאי. הוא הוסיף כי מי שינסה לפגוע בקדאפי ייתקל באלפים המוכנים למות עבורו. "עדיף להם לא לתקוף את לוב", הוא אמר.

איום נוסף נשמע מצד מוסטפה עבד אל גדיר, אזרח מסור שהגיע להגן על מנהיגו קדאפי. לדבריו, "נפתח את המדבר של לוב ונאפשר לאפריקנים להסתנן לאירופה ולפוצץ את עצמם כמחבלים מתאבדים. אנחנו מוכנים גם לתקוף שגרירויות בחו"ל. לכולנו יש תחמושת וכולנו אומנו להלחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully