וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: עוד מאות גופות התגלו, מאמץ לאתר ניצולים

עשרות אלפי חיילים ועובדי הצלה סורקים שטחים שנשטפו ע"י גלי הצונאמי, בניסיון לאתר ולחלץ את מי שנותר בחיים. מניין ההרוגים המשוער - 1,700, וצפוי לעלות. בעיר אחת- 10,000 נעדרים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן דוד)

בעוד עיקר תשומת הלב הופנתה לחשש מפני אסון גרעיני, המשיכו היום (שבת) כ-50,000 עובדי חילוץ והצלה, ולצדם כוחות של צבא יפן, לסרוק את גלי ההריסות בשטחי הענק שנשטפו על ידי גלי הצונאמי בחוף הצפון-מערבי של האי המרכזי הונשו, בניסיון לאתר ניצולים נוספים.

מניין ההרוגים ממשיך לעלות כל העת, ובשעות הצהריים דווח על מציאתן של בין 300 ל-400 בעיירת החוף ריקוזנטקאטה. גם דרומית לשם, בעיר סנדאיי בת מיליון התושבים, ממשיכים להוציא גופות מההריסות. מניין ההרוגים המשוער עומד כעת על 1,700 אולם לפי כל ההערכות, הוא ימשיך לטפס במרוצת הימים הקרובים, ככל שיתבררו מימדי ההרס. במקביל, הממשל המקומי במחוז מייאגי שנפגע ברעידת האדמה שקדמה לצונאמי, מדווחים על קרוב ל-10 אלפים בני אדם שנעדרים בעיר הנמל מינמיסאנריקו שבמחוז מייאגי אשר נפגע קשה ברעידת האדמה. מדובר ביותר ממחצית מתושבי העיר, בה חיים כ-17 אלף בני אדם.

צילומי לווין של אזור סנדאיי לפני (משמאל) ואחרי רעידת האדמה שפקדה אותו. רויטרס
העיר סנדאיי בצילום לווין לפני/רויטרס

ראש הממשלה, נאוטו קאן, קבע היום את סדרי העדיפויות הלאומיים לנוכח האסון. במקום הראשון העמיד את ביטחונם של התושבים המתגוררים סביב הכורים הגרעיניים בפוקושימה, שם עדיין יש חשש לדליפה ריודאקטיבית. הנושאים הבאים בסדר העדיפות מבחינת טיפול הרשויות, הם לדבריו: הצלת חיי תושבים הלכודים באזור האסון, לאחר מכן סיוע למאות אלפי התושבים שכבר פונו ומצויים במקלטים זמניים, ולבסוף שיקום ההרס.

הרופאים על גג בית החולים: "הצילו"

מרחבי אזור האסון מגיעים היום צילומים וסיפורים רבים על מבצעי הצלה. בסנדאיי, מצאו עובדי ההצלה 870 בני אדם על גג בית ספר יסודי, ומנסים ליצור קשר עם עוד 1,200 איש שנלכדו כל גג חטיבת ביניים הקרובה יותר לחוף. בטלוויזיה היפנית שודרו תמונות של רופאים ואחיות על גג בית החולים בעיר איוואנומה, שהניפו שלטים עליהם נכתב "הצילו" ו"אוכל".

היום שאחרי רעידת האדמה והצונאמי פקדו את יפן, מרץ 2011. רויטרס
מגרש המכוניות הפך למגרש גרוטאות/רויטרס

יש לציין רוב הנפגעים בנפש נמנו באזורים שנפגעו על ידי גלי הצונאמי, הקרובים לחוף. באזורים שנפגעו רק על ידי הרעש, אף שהיה זה הרעש החזק בתולדות יפן, הוכיחה עצמה האדריכלות היפנית הערוכה היטב למצבים כאלו, וכמעט ולא דווח על קריסה של מבנים או על אסונות קשים רבים. עם זאת, הנזקים הם עדיין כבדים, ולפחות 215,000 בני אדם נאלצו לעזור את בתיהם, רבים מהם בבירה טוקיו. נתונים נוספים: כ-5.6 מיליון בתים במדינה מנותקים מחשמל, וכמיליון מנותקים ממים.

לעומת זאת, ביתר חופי האוקיינוס השקט שאליהם הגיעו גלי הצונאמי - מהפיליפינים ועד אמריקה - כבר נשמעות היום צפירות ההרגעה. בחוף המערבי של ארה"ב, הגלים אמנם היכו בחוף בעוצמה רבה לאחר שהשלימו מסע של אלפי קילומטרים באוקיינוס השקט, ואף גרמו נזק מסוים בכמה נמלים, אך בסך הכל הנזק לא היה גדול, בין היתר הודות לכך שהגל הגיע בשעת שיא השפל, ושרוב תושבי החוף התפנו מבעוד מועד. בקליפורניה, נסחפו לים שלושה בני אדם שנותרו על החוף כדי לצלם את הגלים. שניים מהם הצליחו לשחות חזרה, אך השלישי נסחף וטבע.

אנשים ביפן הולכים בין ההריסות של רעידת האדמה והצונאמי, מרץ 2011. רויטרס
מאות אלפים משתתפים במבצע ההצלה/רויטרס
מפת יפן, מרץ 2011. Google Earth
מפת יפן, מרץ 2011/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully