וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס במעבר הגבול מלוב לטוניסיה: אלפים נמלטים

אלפים כבר עברו שם בשבוע האחרון, אך היום הצטבר במעבר הגבול תור של אלפים, מהומה פרצה והטוניסאים סגרו את הגבול. באו"ם כבר חוששים ממשבר הומניטרי, והגדילו את מחנה הפליטים במקום

רויטרס

(צלם: רויטרס; עורך: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

גם זו תוצאה של מלחמת האזרחים הנמשכת בלוב: מהומת ענק התחוללה היום (שלישי) בגבול בין המדינה לטוניסיה, בו עברו בשבוע האחרון עשרות אלפי פליטים - רובם עובדים זרים, בעיקר מטוניסיה וממצרים - שנמלטו מהמהומות והקרבות. עד היום, היה המעבר בגבול מסודר יחסית, אך היום זינקה כמות הפליטים, שיצרו באלפיהם תור ענק במקום.

המונים צובאים על מעבר הגבול עם טוניסיה כדי להימלט מלוב. רויטרס
ההמונים צובאים על מעבר הגבול, היום/רויטרס

בשלב מסוים הוחלט בצד הטוניסאי לסגור את מעבר הגבול. על פי הדיווחים, פליטים שסירבו לקבל את רוע הגזרה וניסו לטפס מעל החומה, הוכו באלות בידי השוטרים הטוניסאים. על פי עדויות מהמקום, השוטרים גם ירו באוויר בניסיון להשליט סדר. במקום היו כמה פצועים.

רבים מהפליטים תקועים במקום כבר כמה ימים, בתנאים סניטריים קשים, מכיוון שאין להם די כסף כדי לשלם עבור המעבר. חלקם מספרים על גילויי אלימות. "קבוצה של לובים תקפה אותי
ולקחה את הכסף שלי", סיפר היום אחד מהם, פועל זר. "הלכתי לאביו של הגנב והוא אמר לי שאין לו כסף לתת לי. אנחנו רוצים פתרון, אין לנו כסף ואנחנו צריכים להגיע הביתה".

המונים צובאים על מעבר הגבול עם טוניסיה כדי להימלט מלוב. רויטרס
אדם שהתעלף במהומה מפונה מהמקום/רויטרס

סוכנות הפליטים של האו"ם הודיעה היום כי תרחיב את מחנה האוהלים שהקימה מהצד הטוניסאי של מעבר הגבול, בניסיון למנוע אסון הומניטרי של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully