וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת ארה"ב: הרשות תציע לגנות את ישראל

אובמה וקלינטון ביקשו, אך אבו מאזן בשלו. הוועד הפועל ברשות החליט פה אחד להגיש לאו"ם את ההצעה לגנות את ישראל. הפלסטינים: "לסגת עכשיו זו קטסטרופה פוליטית, אין לנו מה להפסיד"

למרות בקשת ארה"ב, החליטה הערב (שישי) הרשות להגיש לאו"ם את הצעת הגינוי נגד ישראל בשל הבנייה בהתנחלויות. זאת בעקבות החלטה פה אחד בוועד הפועל של אש"ף. "ההנהגה הפלסטינית החליטה להמשיך בתהליך במועצת הביטחון של האו"ם כדי ללחוץ על ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות. זאת למרות הלחץ האמריקאי", אמר וואסל אבו יוסוף, חבר בוועד.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בלילה לדון בטיוטת ההחלטה שהגישו מדינות ערב בינואר, הדורשת מישראל לעכב את בניית ההתנחלויות המערבית ובמזרח ירושלים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח ביממה האחרונה עם יו"ר הרשות אבו מאזן וביקש ממנו להימנע מהמהלך, שעשוי לדבריו לפגוע בסיכויים לחדש את השיחות. בשיחה ביקש אובמה מאבו מאזן לבטל את ההחלטה ולהתפשר על הצהרה בלתי מחייבת המגנה את הרחבת ההתנחלויות, מסרו גורמים פלסטיניים. יצוין כי גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון שוחחה עם אבו מאזן וביקשה ממנו לשנות את נוסח ההחלטה.

גורמים ברשות התנגדו נחרצות לכניעה ללחץ האמריקאי. "זו תהיה קטסטרופה פוליטית לסגת מהחלטה כזו. אנשים יצאו לרחוב ויפילו את הנשיא". גורם אחר ציין כי "אפיל אם ההחלטה תוביל למשבר דיפלומטי עם האמריקאים", בהוסיפו "אין לנו כעת שום דבר להפסיד".

הממשל הודיע לפלסטינים ביממה האחרונה כי אם תתקיים הצבעה, ארה"ב תטיל עליה וטו, כפי שעשתה מספר פעמים בעשור האחרון. גורמים באו"ם סיפרו כי המאמצים להמיר את הצעת ההחלטה בהצהרה נשיאותית, יימשכו עד הרגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully