וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-IHH הודיע: "נוציא משט ענק מהודו לעזה"

המשט האסייתי: הארגון הטורקי שעמד מאחורי המשט שיורט בחודש מאי, הודיע כי 500 פעילים מ-17 מדינות באסיה מתכננים לצאת למשט נוסף במטרה לשבור את הסגר הימי על עזה. המשט ייצא מהודו בתחילת דצמבר וצפוי להגיע לעזה בסוף החודש

משט נוסף ייצא בקרוב לעבר לחופי עזה, כך הודיע הערב (שני) הארגון הטורקי IHH שעמד מאחורי המשט שיורט על ידי לוחמי השייטת בחודש מאי השנה. 500 פעילים מ-17 מדינות באסיה מתכננים לקחת חלק במשט שנועד לשבור את המצור על עזה. מארגון ה-IHH נמסר כי "המשט ייצא מבירת הודו ניו-דלהי ב-2 לדצמבר ובכוונת הפעילים להגיע לחופי עזה ב-27 בדצמבר" - יום השנה השני לפתיחת מבצע "עופרת יצוקה". המשט יעשה את מסעו תחת הכותרת "אנשי אסיה עומדים לצד הפלסטינים".

השיירה שתרכיב את המשט תצא מהודו ותעבור ביבשה דרך פקיסטן, אירן, טורקיה, לבנון וסוריה - ומשם דרך הים לעזה. מהארגון הטורקי נמסר כי במשט צפויים להשתתף פעילים מהודו, פקיסטן, אינדונזיה, יפן, מלזיה, אפגניסטן, בנגלדש, נאפל, סרי לנקה, אירן, עירק, טורקיה, סוריה, מצרים, הרשות הפלסטינית, ירדן ולבנון.

בכל מדינה אליה צפויים להגיע, הפעילים יקיימו עצרות גדולות וכן יצטיידו באספקה נוספת לעזה. ה-IHH ייארח את הפעילים עם הגיעם לטורקיה. נשיא הארגון, בולנט ילדרים, מסר כי הארגון ימשיך לתמוך בתנועות אזרחיות שבכוונתן לשבור את המצור על עזה.

מאז המשט הראשון שיצא לעבר חופי עזה במאי יצאו לכיוון הרצועה כמה וכמה משטים. שייטת 13 השתלטה על האחרון שבהם, משט של פעילי שמאל יהודים, ביום שלישי האחרון. מצה"ל נמסר, כי לא הופעלה אלימות מצד הנוסעים או מצד אנשי השייטת וכי ההשתלטות עברה בשקט. על סיפון הספינה היו עשרה פעילי שמאל, בהם חמישה בעלי אזרחות ישראלית. עם הישראלים נמנו טייס חיל האוויר יונתן שפירא, האב השכול רמי אלחנן וניצול השואה ראובן מוסקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully