וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה הודיע על ביטול פגישתו עם פרס

נשיא טורקיה עבדוללה גול אמר כי פגישתו המתוכננת עם נשיא ישראל שמעון פרס בניו יורק בוטלה עקב לוח זמנים עמוס. גול גם כינה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני "סוגיה המהווה איום על העולם"

נשיא טורקיה עבדוללה גול לא ייפגש השבוע עם נשיא ישראל שמעון פרס בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליאן. לפי הדיווח, כשגול נשאל על פגישתו המתוכננת עם פרס הוא ענה כי היא לא תתקיים מכיוון שלוח זמנים שלו עמוס.

הנשיא הטורקי גם התייחס בראיון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אותו כינה סוגיה "המהווה איום על העולם". בראיון שנערך אתמול, ערב פתיחת העצרת, הדגיש גול את חשיבות השגת שלום באזור: "המזרח התיכון אינו נושא שמוגבל לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסוגיה הזאת היא, למעשה, מקור לבעיות באזורים רבים בעולם. זוהי הסוגיה הגדולה ביותר המהווה איום רציני על העולם".

בסוף השבוע דיווח העיתון הטורקי "זמאן" כי גול ידרוש מפרס בפגישתם התנצלות רשמית בגין השתלטות צה"ל על המשט הטורקי לעזה, במהלכה נהרגו תשעה מפעילי האונייה "מרמרה", וכן יבקש שישראל תפצה את משפחות ההרוגים כתנאי מוקדם להשבת היחסים הדיפלומטיים לקדמותם. כנשאל אתמול על האפשרות כי ישראל תתנצל, אמר גול: "אנו לא נשכח את אלה שנהרגו בפשיטה הישראלית על אוניות הסיוע, גם אם ישראל תתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully