וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשתמש בספינות שהוחזרו למשטים נוספים"

ארגון ה-IHH, שעומד מאחורי שליחת המשט הטורקי לעזה, איים כי ישתמש בספינות שהוחזרו לטורקיה, בהן "מאווי מרמרה", למשטים נוספים לעזה. "הישראלים צבעו את הספינות כדי למחוק ראיות"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

ארגון ה-IHH, שעומד מאחורי שליחת המשט הטורקי לעזה, עלול להשתמש בספינות ששבו היום (שבת) לטורקיה למשטים נוספים, כך אמר חוסיין אורוק, חבר מועצת המנהלים של הארגון. ספינת ה"מאווי מרמרה" והספינות הנוספות שהשתתפו במשט הטורקי הגיעו לטורקיה לאחר שנגררו על ידי ספינות טורקיות שיצאו מנמל חיפה ביום חמישי.

"אם הבעיה לא תיפתר, משטים נוספים ורבים יפליגו לעזה. אם יהיה צורך, ניתן יהיה להשתמש גם בספינות הללו לשם כך", אמר אורוק. "רכשנו את הספינות האלה עבור הצרכים הפלסטיניים. אם יהיה צורך, נוכל להשתמש בהן בקלות. מדובר בספינות הומניטאריות".

אורוק ציין עוד, כי הספינות שהוחזרו לטורקיה "נצבעו על מנת לכסות את נזקי הכדורים וראיות אחרות". הוא אמר כי "אלפי כדורים פגעו בספינה, והיא נפגעה בכל חלקיה. כשהסירות נתפסו, הישראלים החביאו את כל ההוכחות שניתן היה לראות על הסירה".

בתום העברת הספינות הטורקיות שהשתתפו בחזרה לתחומי טורקיה, שלח משרד החוץ איגרת לשלטונות טורקיה ובה הובעה ציפייתה של ישראל מטורקיה למנוע מספינות נוספות להפר את הסגר הימי על רצועת עזה. באיגרת צוין כי ישראל מעבירה ציוד וסחורות לעזה באופן שוטף דרך המעברים היבשתיים, באופן שמקובל על הקהילה הבינלאומית ומעוגן בהסכמים מוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully