וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בארה"ב: נפתח עידן אלים בין הקוריאות

המועמד לתפקיד ראש סוכנות המודיעין בארה"ב מזהיר מפני "עידן חדש ומסוכן" של אלימות בין הקוריאות. זאת בצל הגעת קלינטון וגייטס לחצי האי הקוריאני למפגש עם בכירים מהדרום

ייתכן שאנו עומדים בפני עידן חדש, שבו קוריאה הצפונית תתקוף חדשות לבקרים ובאופן ישיר את הדרום – כך הזהיר הלילה (רביעי) הגנרל בדימוס ג'יימס קלאפר, מועמדו של הנשיא ברק אובמה לתפקיד מנהל סוכנות המודיעין הלאומי של ארצות הברית. קלאפר אמר את הדברים על רקע הטבעת ספינת הצי הדרום קוריאני, פעולה המיוחסת לצפון, ובצל ביקורם של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ושר ההגנה רוברט גייטס באזור.

קלאפר נאם במהלך דיון בסוגיות ביטחוניות בסנאט האמריקאי, והצהיר כי ההטבעה "עלולה לפתוח תקופה חדשה ומסוכנת, שבה פיונגיאנג תבצע תקיפות ישירות נגד סיאול". לדבריו, "הטבעת הספינה מזכירה לנו כי הכוחות הצבאיים של קוריאה הצפונית מציבים איום גדול מאוד, ואין להקל בו ראש".

אזהרותיו של קלאפר מגיעות על רקע ביקורם של קלינטון וגייטס היום בשטח המפורז שמפריד בין צפון קוריאה ודרום קוריאה. השטח המפורז הינו רצועת ביטחון של ארבעה קילומטרים והוא נקבע לאחר המלחמה שאירעה באזור בשנות החמישים. קלינטון וגייטס, שנמצאים כבר במדינה, מתחו ביקורת חריפה על התנהלות קוריאה הצפונית, אשר לטענתם אחראית על הפצצת ספינת הדרום בחודש מרץ השנה, אשר גרמה למותם של 36 מלחים.

קלינטון אמרה במסיבת עיתונאים בטרם נסיעתה כי "חשוב להביע את התמיכה בדרום בדיוק בעיתוי זה, ולהעביר מסר ברור מאוד לצפון". במקביל אמר אמש גייטס בבסיס של הצבא האמריקאי שמדרום לאזור המפורז, כי המסע למדינה "יהווה תזכורת שימושית לכך שהמדינות נמצאות במצב של שביתת נשק, ואף על פי כן – מדובר במצב נזיל ושברירי, כפי שראינו במהלך חודש מרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully