וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההסדר עם האם המרעיבה שערורייתי ומקומם"

ד"ר יצחק קדמן, ראש המועצה לשלום הילד, זועם על הסדר הטיעון, לפיו האם שהתעללה בבנה בן ה-3 לא תישלח לכלא. לדבריו, "אם פרשת 'הולילנד' תסתיים בצורה דומה, איש לא יקבל זאת. האם כסף שווה יותר מילד?"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: איריס דרור)

במועצה לשלום הילד מתחו הערב (חמישי) ביקורת חריפה על הסדר הטיעון עליו חתמו בצהרים (חמישי) פרקליטי "האם המרעיבה" ונציגי פרקליטות המדינה. לפי ההסדר, האם שהודתה בהתעללות בבנה בן ה-3, תוחזק במשך שלוש שנים במעצר בית בירושלים ותורחק מילדיה במהלך אותה התקופה.

"בעיניי מדובר בהסדר שערורייתי ומקומם, המביא עמו מסרים שליליים לכל מי שקשור לנושא". אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, לדבריו, "לא בכדי נקבע על עבירת התעללות מסוג זה עונש של תשע שנות מאסר. זו עבירה של פשע מהקשים בספר החוקים, משום שמדובר בילדים. במיוחד שמדובר בהתעללות של מי שהופקד לשמור על שלומם של הילדים".

קדמן הוסיף, כי ההסדר אינו "תחליף לחוק הפלילי ולענישה ראויה. מדובר בענישה המשקפת בסופו של דבר את הנורמות הציבוריות. התוצאה היא שזה מעשה קל ערך כשלמעשה אין מעשה חמור מכך. לכן הדבר כל כך מקומם וחמור בעיני". לדברי ראש המועצה לשלום הילד, "לצאת בעסקה שאין בה עונש אמיתי זה דבר בלתי מתקבל על הדעת. אם פרשת "הולילנד" למשל תסתיים בצורה דומה איש לא היה מקבל זאת ועל כן אני שואל - האם כסף שווה יותר מילד?".

קדמן גם ניסה להסביר את הסכנה שטמון בחובו של הסדר הטיעון. "צריך להבין את המסר שיוצא מכך להורים מתעללים שעלולים להבין שאפשר להתעלל משום שזה יגמר ב'נו נו נו'", הוא אמר. "פרט לכך, גם ילדים רואים חדשות ואת הנתונים הללו, וביניהם יש כאלה שעברו התעללות ושעלולים להבין כי עדיף לשתוק ולא לומר מלה על שעובר עליהם".

על טענת הפרקליטים, לפיה העיקר הוא שביטחונם של הילדים הובטח, אמר קדמן כי "יש בחוק 'נוער טיפול והשגחה' דרך טיפול ברורה בילדים שבסכנה, כמו אמצעי הרחקה דרכם אפשר להבטיח את ביטחון הילדים". קדמן אף סיפר כי גם המקרה הזה מטופל בבית המשפט לנוער. "יכול להיות שהיו כל מיני נסיבות שהביאו אותם תחת עומס להחליט באופן שגוי", הצהיר קדמן, "אך עם זאת, אין בדבר כדי להפחית מהעובדה שמדובר בהסדר בלתי מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully