וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החשוד בניסיון הפיגוע נעצר בנמה"ת

שלושה ימים לאחר ניסיון הפיגוע במכונית תופת במרכז ניו יורק הצליחו החוקרים לעצור גבר אמריקאי ממוצא פקיסטני החשוד במעורבות בפרשה. החשוד נתפס בנמל התעופה כשניסה להימלט לדובאי

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

עצור ראשון בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע בטיימס סקוור בניו יורק. אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני נעצר הבוקר (שלישי) בנמל התעופה קנדי בחשד כי היה מעורב בניסיון הפיגוע באמצעות מכונית התופת. הגבר, פייסל שאחזד, נעצר בדרכו לעלות על טיסה לדובאי, כך מסר התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר. לדברי הרשויות, שחזאד נהג במכונית הממולכדת לטיימס סקוור. בהמשך היום הוא יובא בפני שופט להקראת האישומים נגדו.

"זה ברור שהכוונה מאחורי פעולת הטרור הזאת היתה להרוג אמריקאים". אמר הולדר. "זוהי חקירה מתמשכת. היא בעלת שכבות רבות והיא אגרסיבית. עם ההתקדמות שלנו, נתמקד לא רק על הבאתם לדין של האחראים, אלא גם על השגת מודיעין לגבי ארגוני טרור בחו"ל".

זמן קצר לפני המעצר נמסר כי הרשויות בארצות הברית זיהו את האדם המופיע בצילומי האבטחה לצד מכונית התופת שחנתה בטיימס סקוור בניו יורק כאזרח אמריקאי שמוצאו בפקיסטן. מהחקירה עולה כי החשוד שב לאחרונה מביקור בפקיסטן וקנה את הרכב במזומן במהלך שלושת השבועות האחרונים, בעסקה שלא הצריכה מילוי טפסים רשמיים.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס הצהיר אמש כי וושינגטון מגדירה באופן נחרץ את ניסיון פיצוץ המכונית הממולכדת בטיימס סקוור בניו יורק כמתקפת טרור. "אני חושב שכל מי שהשתמש בסוג כזה של חומרי נפץ, כמו אלה שנמצאו בתוך המכונית בניו יורק, התכוון ללא צל של ספק לבצע פעילות טרור", אמר גיבס. "מי שעשה זאת – יש להגדירו כטרוריסט באופן ודאי", הוסיף.

בתוך כך, נראה כי חקירת התקרית הבטחונית החמורה מתקדמת לכיוונים בינלאומיים. הוושינגטון פוסט דיווח כי גורמים בממשל אובמה מעריכים ברמת ביטחון גבוהה כי ניסיון פיצוץ המכונית בטיימס סקוור בניו יורק נעשה בתיאום מספר גורמים בינלאומיים. הגורמים עוד העריכו, בעקבות סדרת תדרוכים בבית הלבן, כי בתקרית היו מעורבים מספר בני אדם.

הבוקר כאמור הודיעו בארצות הברית על החשוד הראשון שנעצר בפרשה, והחיפושים והחקירה אחר אנשים נוספים שהיו מעורבים נמשכת. משטרת ניו יורק מסרה כי ברשותה צילומים מ-82 מצלמות אבטחה בטיימס סקוור והאזור בו נמצאה המכונית. באחד הצילומים ניתן לראות גבר שמתנהג באופן אותו כינה ריי קלי, מפקד משטרת ניו יורק, "ערמומי", כשהוא מחליף את חולצתו ועוזב את המקום.

(עדכון ראשון: 7:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully