וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה אחת המחבלות מהפיגועים במוסקבה

דג'ונט אבדורחמנובה, בת 16 ואלמנתו של מחבל מוסלמי שחוסל בשנה שעברה, זוהתה כמחבלת שנשאה את המטען לתחנת הרכבת במוסקבה. בפיגוע נהרגו 39 בני אדם

חוקרים רוסים מאמינים כי זיהו את אחת מהמחבלות שביצעו את הפיגוע ברכבת התחתית במוסקבה, בו נהרגו 39 בני אדם, כך מסרו הבוקר (שישי) גורמים רוסים לסוכנות הידיעות הצרפתית. המחבלת שזוהתה היא דג'ונט אבדורחמנובה, בת 16, אשר הייתה אלמנתו של מחבל מוסלמי שפעל בדגסטן וחוסל אשתקד. לדברי החוקרים הרוסים אבדורחמנובה הייתה אחראית על הפיצוץ הראשון מהשניים.

מנהיג המורדים הצ'צ'נים דוקו אומרוב נטל אחריות על שני הפיגועים שאירעו במוסקבה. בהודעה שפרסם באתר לא רשמי של המורדים הצ'צ'נים אמר אומרוב כי הוא הורה באופן אישי על ביצוע הפיגועים וכי ההתקפות על רוסיה יימשכו. "כמו שאתם יודעים, ב-29 למרץ התבצעו שתי פעולות מיוחדות במוסקבה במטרה להרוס את הכופרים ולשלוח מסר לשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB). שני המבצעים בוצעו בפקודתי ולא יהיו האחרונים", אמר אומרוב. אחד מהפיגועים אירע מטרים ספורים מהמטה של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה.

הפיגועים אירעו ביום שני בבוקר בשתי תחנות רכבת תחתית שונות במוסקבה בדיוק בזמן שעת העומס ובוצעו על ידי מחבלות מתאבדות. הפיצוץ הראשון אירע בתחנת הרכבת התחתית של לוביאנקה והשני בתחנת הרכבת התחתית של קולטורי.

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, ערך אתמול ביקור במחוז דגסטאן. בעקבות האירועים האלימים במדינה אמר הנשיא למשטרה ולכוחות הביטחון במחוז כי יש לנקוט באמצעים "אכזריים" יותר נגד הטרוריסטים העומדים מאחורי הפיגועים. מדבדב הסביר כי יש להרחיב את האמצעים הננקטים במסגרת המלחמה בטרור. "הם צריכים להיות לא רק יעילים יותר, אלא גם קשוחים יותר, יותר אכזריים ומניעתיים. צריך להעניש", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully