וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת על אפגניסטן פירקה הממשלה בהולנד

הממשלה בהולנד מתפזרת בגלל חילוקי דעות על אופי נסיגת הצבא מאפגניסטן. לאחר 16 שעות דיונים הודיע רה"מ ההולנדי בלקננדה: "הגענו לסוף הדרך"

ממשלת הולנד התפרקה הבוקר (שבת) בעקבות חילוקי דעות קשים בין שתי המפלגות הגדולות בקואליציה סביב נושא הסגת כוחות צבא המדינה מאפגניסטן. נפילת הקבינט בהאג, בראשות רה"מ ההולנדי, יאן פטר בלקננדה, הוכרזה בתום 16 שעות ארוכות של דיונים.

הקרע בין המפלגה הדמוקרטית, מפלגת ימין-מרכז, בראשות רה"מ בלקננדה ובין ומפלגת השמאל הליברלי בהנהגת ווטר בוס, סגן ראש הממשלה החריף לאחר שבלקננדה הציע להשאיר מספר מצומצם שלך חיילים הולנדים באפגניסטן, בעוד שלפי התוכנית המקורית נקבע כי הולנד תסיג את כל כוחותיה לא יאוחר מאוגוסט 2010.

"כאשר אין אמון בתוך הממשלה, קשה לעבוד יחדיו. איני רואה כל אפשרות להמשך עבודה משותפת", אמר בלקדננדה. מתנגדו בוס אמר כי "כאשר שלחנו את חיילינו לאפגניסטן, גיבשנו תוכנית חד משמעית. שותפינו לממשלה אינם מעוניינים לדבוק בה, ועל בסיס סירובם זה, החלטנו לפרוש מהקואליציה".

המשימה ההולנדית באפגניסטן החלה בשנת 2006, כאשר הולנד הציבה את חייליה במחוז אורוגזן במסגרת שיתוף פעולה עם כוחות נאט"ו. במהלך ארבע השנים של המשימה נהרגו 21 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully