וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין היורה יצר קשר עם ארגונים איסלמיים

גורמים בסוכנויות מודיעין אמריקאיות אומרים כי רס"ן נידל מליק חסן, שרצח 13 איש בבסיס בפורט הוד שבטקסס בשבוע שעבר, יצר קשר עם ארגונים איסלמיים מקורבים לאל קאעדה. הקצין יעמוד למשפט צבאי

גורמים בשירותי המודיעין האמריקאים מסרו הלילה (שלישי) כי קצין בריאות הנפש הצבאי, רב סרן נידל מליק חסן, שרצח 13 בני אדם בירי בבסיס הצבא האמריקני בפורט הוד שבטקסס, ניסה ליצור קשר עם ארגונים איסלמיים המקורבים לאל קאעדה. ככל הנראה, החלו סוכנויות הביון בחקירת הקשרים של הקצין עם אל קאעדה עוד לפני תקרית הירי בבסיס.

עוד הוסיפו גורמים בשירותי המודיעין האמריקאים, כי מליק חסן יישפט במשפט צבאי, וכי ככל הידוע להם הוא לא תיכנן מראש את המתקפה.

זאת בניגוד להערכות של חוקרי מקרה הירי שהעריכו שהמקרה אינו חלק ממזימת טרור. "הניו יורק טיימס" פרסם בתחילת השבוע שהחוקרים מאמינים כי רב סרן נידל מליק חסן, הקב"ן הצבאי שפתח באש והרג 13 בני אדם ופצע 30 פעל תחת סערת לחצים רגשיים, אידיאולוגיים ודתיים. החוקרים גם לא שללו את האפשרות שחסן האמין שהוא מבצע משימת התאבדות.

לדברי החוקרים, יתכן שלחסן היתה היסטוריה של בעיות רגשיות, שהתגברו עקב המתח בעבודתו עם חיילים שלחמו בעירק ובאפגניסטן וחזרו לארצות הברית עם בעיות פסיכיאטריות. התמיכה שחסן נתן לחיילים הללו הגבירה את כעסו והקשיחה את עמדותיו המיליטנטיות כל כך, עד שהאפשרות שהוא יישלח לשירות מעבר לים שברה אותו.

חסן, 39, נמצא במצב יציב בבית החולים. הוא נותק ממכונת הנשמה אמש. על פי רופאים בבית החולים, הוא נמצא בהכרה ומדבר. עד כה, החוקרים לא מצאו שום עדות לכך שהוא קיבל הוראות לפעול באלימות או שהוא נסע לחו"ל לבקר גורמים קיצוניים. יחד עם זאת גורמים בחקירה מדגישים שהממצאים שלהם הם ראשוניים ומידע חדש עלול להופיע שישנה את דעתם לגבי המניע של חסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully