וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבו של נשיא אפגניסטן: לא אתמודד נגדו

עבדאללה עבדאללה, לשעבר שר החוץ האפגני, הודיע כי לא יתמודד מול חמיד קרזאי בסיבוב השני של הבחירות. ההחלטה עשויה לסלול את דרכו של הנשיא המכהן לקדנציה נוספת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יריבו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי הודיע היום (ראשון) שהוא פורש מהסיבוב השני בבחירות לנשיאות בשבוע הבא. עבדאללה עבדאללה, לשעבר שר החוץ בממשלתו של קרזאי, האשים את הממשלה בכך שהיא לא עמדה בדרישותיו להבטחת תקינות ההצבעה, אך לא קרא לתומכיו להחרים את הבחירות.

"לא קיבלתי את ההחלטה הזאת בקלות", אמר עבדאללה על הצעד שלו, שלמעשה מעניק את הניצחון לקרזאי. לדברי עבדאללה, הוא אינו מאמין שיש אפשרות לקיים בחירות הוגנות וחופשיות מבלי לשנות את הרכב ראשות ועדת הבחירות, שתחת חסותה בוצעו זיופים רבים בבחירות ב-20 באוגוסט.

ממחנה קרזאי נמסר שבכוונתו להתמודד בבחירות שנקבעו ל-7 בנובמבר, למרות הפרישה של עבדאללה, אך ההחלטה על עתיד הבחירות צריכה להתקבל על ידי ועדת הבחירות המרכזית.

לפני שבועיים הסכים הנשיא קרזאי, תחת לחץ בינלאומי כבד, ללכת לסיבוב שני לאחר שקיבל את החלטת ועדת הבדיקה שקבעה כי הוא לא קיבל 50% מהקולות בבחירות בחודש אוגוסט. לאחר הודעתו של קרזאי, אמר עבדאללה עבדאללה שהוא מתכנן להציב תנאים שימנעו מקרה נוסף של זיופים. בנוסף, שני המועמדים שללו את האפשרות ליצור קואליציה שלטונית ואמרו שהם מחויבים לבחירות נוספות. אך בימים האחרונים עלתה האפשרות שעבדאללה יפרוש מהמרוץ לאחר שדרישותיו לא התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully