וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביר מהבית הלבן גוייס ונחת בצפון קוריאה

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון נחת הבוקר בצפון קוריאה. הביקור לא מיועד לשיחות על סוגיית הגרעין אלא במטרה לפעול לשחרורן של שתי עיתונאיות אמריקאיות עצורות

רויטרס

(צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון נחת הבוקר (שלישי) בצפון קוריאה, ככל הנראה במטרה לנסות ולשחרר את שתי העיתונאיות האמריקאיות שעצורות במדינה מאז חודש מרץ, כך דווח ברשת CNN.

סוכנות הידיעות של צפון קוריאה לא מסרה את סיבת ביקורו של קלינטון בהודעה שפרסמה בנושא. אולם מקור בכיר מסר לרשת CNN כי הנשיא האמריקאי יפעל לשחרורן של לורה לינג ואונה לי, שתי עיתונאיות שפעלו עבור רשת טלוויזיה אמריקאית.
את קלינטון פגשו סגן שר החוץ קאי גוואן, וסגן נשיא האסיפה העליונה של צפון קוריאה יאנג היונג. סוכנות הידיעות בצפון קוריאה דיווחה קלינטון התקבל על ידי "ילדה קטנה שהעניקה לו זר פרחים".

ב-17 במרץ 2009 עצרה צפון קוריאה שתי עיתונאיות אמריקאיות בגבולה של המדינה עם סין. העיתונאיות, הואשמו בכניסה בלתי חוקית למדינה עם "כוונות עוינות" ומשפטן החל ב-4 ביוני. העיתונאיות, לורה לינג ואונה לי, נעצרו בגבול כשעבדו על כתבה בנושא פליטים, המנסים להימלט מהמדינה הקומוניסטית. בית המשפט בצפון קוריאה האשים אותן ב"פשעים חמורים נגד האומה" וגזר עליהן 12 שנות מאסר במחנה עבודה.

מאחר שלארצות הברית אין קשרים דיפלומטים עם צפון קוריאה, המאמצים לשחרורן ולפתור את הסוגיה נעשו דרך שבדיה שמייצגת את ארצות הברית במדינה הקומוניסטית.
משימתו של קלינטון מתרחשת שעה שארצות הברית ובעלות בריתה מנסות לשכנע את צפון קוריאה לחזור לשיחות על פירוקה מנשק אטומי.

בתגובה אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי האישומים נגד העיתונאיות הם חסרי שחר ויש לאפשר להן לשוב הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully