וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מגנה: "נאום אחמדינג'ד היה רווי שטנה"

במשרד החוץ גינו בחריפות את נאומו של נשיא אירן בפתיחת ועידת דרבן 2. "נאום של אישיות כזו, עומד בסתירת להצהרות על תרומת הוועידה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

משרד החוץ הגיב הערב (שני) בחריפות לנאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בפתיחת ועידת דרבן 2 הנערכת בז'נבה. בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי "מארגני האירוע אפשרו למכחיש שואה, הנוקט במדיניות של רדיפת המיעוטים בארצו, לפתוח את הוועידה. נאומו הקיצוני ורווי השטנה של נשיא אירן, הביא ליציאה המונית והפגנתית מהאולם של נציגים מהמדינות המערביות שלא פרשו עוד קודם לכן ולמחאות קולניות מיציע נציגי החברה האזרחית".

עוד נמסר בהודעת המשרד כי "נאום של אישיות כזו, עומד בסתירה להצהרות על תרומת הוועידה למאבק בגזענות. אך סמלי ומצער הוא, שאירוע זה מתרחש ערב יום הזיכרון לשואה. הסתירה הבוטה בין מטרותיה המוצהרות של הוועידה ובין רוח הדיונים וניסוח ההחלטות לא נעלמה מעיניהן של דמוקרטיות מובילות, החשות מחויבות אמיתית למאבק בגזענות. מדינות אלו החליטו להיעדר מהוועידה וישראל שבה ומביעה הערכתה אליהן".

במשרד החוץ אמרו עוד כי "דברי ההסתה והגזענות המחפירה של נשיא אירן, כפי שהתגלו כבר בשעותיה הראשונות של הוועידה, מהווים עדות ברורה למי שעוד נזקק לכך, שסדר היום של הוועידה נחטף והוסט מעיסוק אמיתי ונחוץ בנושא גזענות - לתקיפת ישראל".

ארה"ב הודיעה בתגובה, כי נאומו של אחמדינג'ד היה מרושע ומלא שנאה. "אני לא יכול לחשוב על מילה אחרת מלבד מביש", אמר המשנה לשגריר ארה"ב באו"ם אלחנדרו וולף. "הוא עושה אי צדק עם האומה האירנית ועם העם האירני. אנחנו קוראים להנהגה האירנית להפגין רטוריקה יותר מדודה, מתונה, כנה ומועילה כשהיא עוסקת בנושאים האזוריים".

מוקדם יותר גינה משרד החוץ את מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שנפגש בשוויץ עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. בהודעת המשרד נמסר כי "יש להצטער על כך שמזכ"ל האו"ם מצא לנכון להיפגש עם גדול מכחישי השואה בזמננו וראש מדינה החברה באו"ם, הקורא להשמדתה של מדינה חברה אחרת בארגון וזאת דווקא בערב יום השואה. מן הראוי שמנהיגי הקהילה הבינלאומית ידירו רגליהם ממפגשים עם האיש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully