וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מעורב בפרשת השוחד של מושל אילינוי?

מקור המצוי בחקירה של בלגוג'ביץ' אמר כי ראש הסגל המיועד, רם עמנואל, העביר למושל רשימת מועמדים שיחליפו את אובמה בסנאט

רם עמנואל, ראש הסגל המיועד של ברק אובמה, העביר למושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ' רשימת שמות של מועמדים שיחליפו את אובמה בסנאט, כך אמר הערב (שישי) מקור המקורב לחקירת מושל אילינוי לרשת "פוקס ניוז". לפי הדיווח, עמנואל שוחח מספר פעמים עם בלגוג'ביץ' ועם ראש הסגל שלו ג'ון האריס בתקופה בה מושל אילינוי היה מצוי תחת חקירה סמויה של ה-FBI.

עוד דווח, כי עמנואל הוא "היועץ מוושינגטון" שמוזכר בדו"ח החקירה של ה-FBI ושלפי החשד היה מודע לכוונתו של בלגוג'ביץ' למכור את מושבו של אובמה בסנאט. עם זאת, המקור לא פירט אם עמנואל שוחח במפורש עם בלגוג'ביץ' על מינוי מחליף לאובמה בנסאט תמורת הטבות כספיות, אך הוסיף כי השיחות בין השניים ככל הנראה הוקלטו. יצויין כי עמנואל נחשב לידיד קרוב של בלגוג'ביץ' ואף לקח חלק פעיל בקמפיין הבחירות שלו לפני שש שנים לראשות מדינת אילינוי. עמנואל סירב עד כה להתייחס לדיווח ואמר לכתבים: "אתם מבזבזים את זמני. אינני מתכוון לומר מילה בנושא".

פרשנים פוליטים בוושינגטון העריכו כי גם אם יתברר שעמנואל לא דן עם בלגוג'ביץ' על מינוי מחליף לאובמה, הרי שעצם שרבוב שמו לפרשה יפגע קשות בנשיא הנבחר. אובמה הכחיש בימים האחרונים כי הוא או כל אדם אחר מטעמו היה בקשר עם בלגוג'ביץ' ודן עמו על מינוי מחליף בנסאט. אתמול אובמה אף התחייב לחשוף בימים הקרובים את כל התכתובות שהתקיימו מאז היבחרו בין אנשיו לבין לשכת המושל. בכירים במפלגה הדמוקרטית קראו לאובמה לכנס מיד מסיבת עיתונאים מיוחדת ולחשוף את יחסיו עם בלגוג'ביץ'. "אובמה צריך לחשוף עוד היום מה בדיוק היה טיב היחסים בינו לבין בלגוג'ביץ' ובכך להשתיק את כל אלו שניסו לשרבב את שמו לפרשה", אמר מושל פנסילבניה אד רנדל.

בתוך כך, גובר הלחץ הציבורי על בלגוג'ביץ' להתפטר מתפקידו או לכל הפחות להשעות את עצמו עד שתמוצה החקירה בעניינו. הערב אף עתר התובע הכללי באילינוי לבית המשפט העליון במדינה בדרישה להורות לבלגוג'ביץ' להתפטר לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully