וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים באוגנדה מחוץ לחוק: "מלאים בתולעים"

24.2.2014 / 15:57

יוורי מוסווני חתם על החוק הכופה על הומוסקסואלים מאסר ממושך, ומאיים ובמעצר על מי שלא ילשין על נטייתם המינית של חבריו. "לא נסכים שהמערב יכפה עלינו את ערכיו", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני חתם היום (שני) על החוק המטיל עונשים כבדים על הומוסקסואלים במדינה, שלדבריו נושאים תולעים ומחלות מין. הוא סירב להיכנע ללחצים שהפעילו עליו ארגוני זכויות אדם ותורמים מערביים, ולאזהרה שהמהלך יסכן את היחסים עם ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של אוגנדה.

גורמים בכירים בממשל פרצו במחיאות כפיים סוערות כאשר אישר הנשיא את החוק בטקס רשמי, שנערך בפני כתבים זרים. מוסווני אמר במהלך הטקס כי יש "ניסיון אימפריאליסטי" לכפות ערכים זרים על אוגנדה. "מצער לראות את הדרך בה אתם (המערב) חיים, אך אנחנו שומרים על שקט בנושא", הצהיר בפני הנוכחים.

נשיא אוגנדה מוסווני חותם על חוק האוסר הומוסקסואליות – 24.2.14. רויטרס
לא תודה, אוגנדה. הנשיא יוורי מוסווני חותם על החוק/רויטרס

"אחד המנהגים שאנחנו מתעבים במיוחד הוא מין אוראלי", אמר הנשיא. "הפה נועד לאכילה, לא ליחסי מין. אנחנו יודעים מהי ה'כתובת' למין, והיא אינה הפה". הוא הוסיף כי יחסי מין אוראליים אינם בריאים: "אתה דוחף את הפה לשם וחוזר עם תולעים או צהבת".

החוק קובע כי אדם שיורשע בקיום יחסי מין הומוסקסואלים יישלח לכלא. על המורשעים עשוי להיגזר מאסר עולם. עוד קובע החוק כי אדם שלא ידווח על מי שהפר את החוק, ייחשב אף הוא לפושע.


עוד חדשות מהעולם
מערכת המנהרות הסודית של ברון הסמים נחשפת
לקראת הבחירות: ממשלת מצרים התפטרה במפתיע
רודן זימבבואה חגג 90: "מרגיש כמו ילד בן 9"

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
הומואים ולסביות מפגינים בקניה נגד החוק האוסר על יחסים הומוסקסואליים באוגנדה. ניירובי, פברואר 2014. AP
מפגינים בקניה נגד החוק באוגנדה הסמוכה, בתחילת החודש/AP

בחודש שעבר אותת הנשיא האוגנדי כי בכוונתו דווקא לגנוז את החוק, שגרר ביקורת חריפה מגורמים במערב התורמים למדינה וכן מארגוני זכויות אדם מאז נוסח ב-2009. מוסווני מצטייר כמי שמחד מנסה לרצות את ציבור הבוחרים – שמרביתו שמרני ומתנגד להומוסקסואליות – ומאידך איננו רוצה להרחיק מארצו תורמים מערביים.

37 מדינות באפריקה אוסרות על יחסי מין הומוסקסואליים

החוק האוסר על קידום הומוסקסואליות הוצג לראשונה ב-2009, ובתחילה קבע כי ייגזר עונש מוות על הומוסקסואלים. מאוחר יותר שונה החוק וקבע תקופות מאסר ממושכות למי שיורשע ב"הומוסקסואליות חמורה".

הומוסקסואליות נחשבת לטאבו ביבשת השחורה, והיא בלתי חוקית ב-37 מדינות אפריקניות. לדברי פעילים מקומיים, מספרם של ההומוסקסואלים המוצהרים קטן מאוד, וזאת בשל החשש ממאסר, אלימות כלפיהם ואובדן של מקום העבודה. מוסווני מכהן כנשיא אוגנדה זה 28 שנים, והוא אחד המנהיגים האפריקנים הוותיקים ביותר. לפני שבוע העבירה מפלגתו החלטה הקוראת לו להתמודד לכהונה נוספת בבחירות ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully