וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש קומנדו בריטי חילץ 100 בני ערובה עם אקדח בודד

האיש, ששמו לא הותר לפרסום, שתה קפה בקניון "ווסטגייט" שבניירובי בשעה שהמחבלים מארגון אל-שבאב נכנסו למתחם. כשאקדח בודד תחוב בחגורתו, הוא שב לקניון שוב ושוב תחת אש

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

חבר יחידת הקומנדו הבריטית SAS הפך לגיבור היום בקניה, לאחר שהצליח לחלץ בגפו כמאה בני אדם מהקניון בניירובי, שנמצא במצור מאז שבת האחרונה. האיש שתה קפה בקניון "ווסטגייט" בשעה שהמחבלים מארגון אל-שבאב נכנסו למתחם. כשאקדח בודד תחוב בחגורתו, הוא תועד מחלץ מהקניון שתי נשים. הוא שב לקניון שוב ושוב תחת אש.

המצור בניירובי - כותרות אחרונות
לאחר הודעת ההשתלטות: ירי נשמע מהקניון בניירובי
החוטפים בקניה: ”כוחות ישראליים ניסו להיכנס לקניון”
בניירובי: הצבא מנסה לפרוץ לקניון דרך הגג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם הקומנדו מחלץ שתי נשים כשאקדח תחוב בחגורתו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמות האבטחה תיעדו את רגעי הדרמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה שהוא עשה היה הרואי", סיפר חברו. "הוא שתה קפה עם חברים כשזה קרה. הוא שב פנימה 12 פעמים להציל מאה בני אדם. דמיינו לעצמכם לחזור כשאתה יודע מה קורה בפנים". גורמים במדינה סיפרו ל"דיילי מייל" הבריטי כי החייל הוא חבר ביחידת הקומנדו ואסור לציין את שמו מסיבות ביטחוניות.

הכוחות מיוחדים הבריטיים מתאמנים ופועלים דרך קבע באזור קניה, ועוקבים אחר אזרחים בריטים החשודים במעורבות עם אסלמיסטים קיצוניים בסומליה ובתימן. יוצאי היחידה עובדים רבות עם ממשלות בריטניה וקניה ובחברות אבטחה ברחבי מזרח אפריקה.

האם "האלמנה הלבנה" בין המחבלים?

למרות הדיווחים לפנות בוקר לפיהם הושגה שליטה על הקניון, קולות ירי נשמעו בשעות הבוקר מתוך המבנה. זמן קצר לאחר מכן דיווחה הטלוויזיה במדינה כי כוחות הביטחון הרגו את המחבלים שנותרו בקניון בניירובי, אך לא נתנה פרטים נוספים או ייחוס למקור. "כוחות הביטחון הרגו את ששת המחבלים הנותרים", דווח בכותרת קצרה.

מנגד טוען ארגון אל-שבאב כי חבריו עדיין נמצאים בתוך הקניון ומחזיקים בבני ערובה, שעודם בחיים. "יש מספר רב של גופות שעדיין פזורות ברחבי הקניון ולוחמי המוג'אהדין עדיין מחזיקים במקום", נכתב בחשבון הטוויטר שלהם. "בני הערובה המוחזקים בתוך ווסטגייט עדיין בחיים, נראים לא מרוצים, אך עדיין חיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבוקשת בקניה בחשד למעורבות בטרור./מערכת וואלה!, צילום מסך

בין המחבלים המעורבים במתקפה בקניון בניירובי שבקניה כמה זרים, בהם אישה בריטית אחת אשר "ביצעה מעשים כאלה מספר רב של פעמים בעבר" – כך אמרה אתמול שרת החוץ של קניה, אמינה מוחמד. בראיון לרשת PBS האמריקנית, סיפרה מוחמד כי במתקפה היו מעורבים גם שניים או שלושה אמריקנים, בני 18 או 19 ממוצא סומלי ערבי, אשר חיו "במינסוטה ובמקום נוסף" בארצות הברית.

בימים האחרונות עלו השערות לפיהן ה"אלמנה הלבנה", צעירה בשם סמנתה לותוויית ששמה נקשר בעבר לארגון אל-שבאב, השתתפה בתקיפה. ואולם, מדובר באפשרות קלושה, משום שארגון הטרור אינו מקבל נשים לשורותיו. מלבד זאת, אישר אתמול שר הפנים שכל אנשי הארגון הנמצאים בקניון הם גברים, שחלקם התחפשו לנשים, ובכך סתר את השמועות. לותוויית בת ה-29 הייתה נשואה לג'רמיין לינדסי, אחד מהמחבלים שהתאבדו בסדרת הפיגועים בלונדון בשנת 2005, והיא מבוקשת בקניה בחשד למעורבות בטרור. גורם ביטחון בריטי אמר היום כי קיימת אפשרות שאותה אלמנה לבנה הייתה מעורבת באופן ישיר בתקיפה: "זו אפשרות, אבל שום דבר לא בטוח עדיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully