וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם אורניום חשאי בין אירן וזימבבואה"

מאמציה של אירן לקדם את פרויקט הגרעין שלה ממשיכים: לפי העיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף", אירן חתמה עם זימבבואה על הסכם חשאי לפיו תקבל אורניום בתמורה לנפט

בעוד במערב ממשיכים לדון בסנקציות הצפויות על אירן, נראה כי הרפובליקה האיסלמית נחושה לקדם את תוכנית הגרעין שלה: העיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף" דיווח אמש (שבת), כי בחודש שעבר נחתם הסכם לפיו אירן תספק נפט לזימבבואה, ובתמורה תקבל גישה למצבורי אורניום במדינה האפריקאית.

לפי הדיווח, ההסכם נחתם במהלך ביקור בטהרן של גורם המקורב לנשיא זימבבואה רוברט מוגאבה. גורם ממשל בכיר בזימבבואה אמר, כי "אירן הבטיחה לעצמה זכויות בלעדיות על האורניום בחודש שעבר, בעת ביקורו של גורם בכיר בטהרן. זה נעשה הרחק מעיני התקשורת".

הגורם הוסיף, כי "עסקת האורניום היא תוצאה של הרבה עבודה שנעשית מאז שנת 2007, אז נסע מוגאבה לטהרן כדי להשיג דלק. כעת אירן קוצרת את הפירות. גיאולוגים אירניים בוחנים את המחצב כבר למעלה משנה, ואנו מצפים שיתחילו בכרייתו ברגע שיהיו מוכנים".

גורם דיפלומטי אירני אישר את הדברים, ואמר: "אחרי הרבה עבודה דיפלומטית והבנות, קיבלנו דיווחים על כך שנחתמה עסקה לפיה אירן יכולה לחצוב לא רק אורניום אלא מתכות נוספות". דוברו של נשיא זימבבואה אמר, כי זכויותיה של אירן על האורניום עדיין לא סוכמו באופן סופי, אך הוא ציין, כי תוכנית הגרעין של אירן, בניגוד לזו של ארה"ב, היא לצרכי שלום.

בשבוע שעבר ערך נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד ביקור בזימבבואה, במהלכו הביע את תמיכתו בנשיא מוגאבה. המנהיגים ציינו, כי מדינותיהם נמצאות תחת מתקפה מצד מדינות המערב, שלא מוכנות להכיר בריבונותן ביחס למשאבים הטבעיים שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully