וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנספים מהמטוס קיבלו את בשורת המוות בסמס

מהומה בבייג'ינג: בני המשפחות של הנוסעים הסינים בטיסת "מלזיה אירליינס" פרצו בבכי ורבים התעלפו, כשנודע להם שאבדה התקווה לאתר את יקיריהם. "זה היה קשה מאוד לצפייה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

זעקות שבר פילחו אחר הצהריים (שני) את הדממה המתוחה שאפיינה ב-17 הימים האחרונים את מלון "לידו" בבייג'ינג, שם התאכסנו קרובי המשפחה של 153 הסינים שהיו על טיסה MH370 של "מלזיה אירליינס".

בני המשפחות זומנו לפגישה בהולה, ובה נמסרה להם ההודעה לפיה יקיריהם נספו בהתרסקות המטוס. כמה מהקרובים קיבלו את ההודעה במסרון טקסט – באנגלית – עוד לפני הפגישה. לטענת חברת "מלזיה", ההודעה נשלחה רק למי שלא נכח בפגישה, כדי להבטיח שיקבל את הבשורה.

מהחדר שבו התכנסו המשפחות בבית המלון בקעו קולות בכי רמים, וכתבים במקום דיווחו על "אווירה מתוחה ביותר". שליח סקיי לבייג'ינג, ג'ונתן סמואלס, אמר: "כמה אנשים פרצו בבכי (...) הייתה כאן אישה שצעקה בייסוריים. זה היה קשה מאוד לצפייה".

כתבים אחרים סיפרו כי אישה אחת התעלפה כשנציגי ממשלת מלזיה, מלווים באנשי "מלזיה אירליינס", בישרו למשפחות שאבדה התקווה למצוא בחיים את יקיריהם.

לקריאה נוספת
ראש ממשלת מלזיה: "המטוס התרסק. אין ניצולים"
צוות אוסטרלי יצא לבדוק עצמים חשודים שזוהו בים
"הקברניט קיבל שיחה מסתורית זמן קצר לפני הטיסה"

קרובי משפחה של אדם שהיה על טיסה 370 של חברת התעופה המלזית לאחר ההודעה על התרסקותה, מרץ 2014. רויטרס
בית המלון בבייג'ינג, אחר הצהריים/רויטרס

אמבולנסים הגיעו לבית המלון. כמה מהנוכחים, שלקו בחרדה או התעלפו, פונו מאולם הכנסים באלונקות. מספר קרובי משפחה התפרעו בזעם וסירבו להתראיין. בתמונות שהועלו לרשת, נראו נשים וגברים נמלטים ממצלמות הכתבים. אחד מהם מעד, והתיישב בבכי על המדרגות.

עקבותיו של הבואינג 777-200 נעלמו זמן קצר אחרי שהמריא בטיסה MH370 מקואלה לומפור לבייג'ינג ב-8 במרץ, לפני יותר משבועיים. מסיבה שטרם התבררה, הוא פנה מערבה במקום להמשיך מזרחה וצפונה לעבר סין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרוב משפחה של אחד הנוסעים הסיניים נופל במדרגות אחרי קבלת ההודעה כי המטוס התרסק. בייג'ינג, 24 במרץ 2014. רויטרס
קרוב משפחה של אחד הנוסעים הסיניים נופל במדרגות אחרי קבלת ההודעה כי המטוס התרסק. בייג'ינג, 24 במרץ 2014/רויטרס

זמן קצר אחרי שנעלם המטוס, קרובי המשפחה של הנעדרים הסינים הביעו זעם רב על הרשויות במלזיה, שהתרשלו והתעכבו בחקירת הפרשה. במטוס היו 153 נוסעים סינים. גם הממשלה בבייג'ינג מתחה ביקורת חריפה על קואלה לומפור, וביקורת זו לובתה בדרישה פנימית ובמחאה נגד הממשלה הסינית, בטענה שאינה עושה די כדי לאתר את שברי המטוס .שיתוף הפעולה בחקירה בין סין למלזיה היה לקוי והתבטא בחוסר אמון, ובשבוע שעבר סין למעשה פתחה במבצע חיפושים משלה באוקיינוס ההודי, באמצעות ספינות ומטוסים.

בתדרוך מיוחד אחר הצהריים, אמר ראש הממשלה המלזי, נג'יב ראזק כי "בהתבסס על חקירות חדשות, עולה כי המטוס טס לאורך הנתיב הדרומי, וכי המיקום הסופי של הטיסה היה מערבית לעיר פרת'. אזור זה מרוחק מכל יבשה קרובה, ולכן, בעצב כבד ובחרטה רבה, עלי להודיע לכם כי פירוש המידע הזה הוא שהטיסה התרסקה באוקיינוס ההודי. אנו מוסרים את המידע הזה מתוך כבוד למשפחות".

ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק אחרי מסיבת העיתונאים שבה הודיע על התרסקות טיסה 370, מרץ 2014. GettyImages
ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזק/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully