וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפך פו הדוב לאויב המשטר הסיני?

תמונה של נשיא סין שי ג'ין-פינג צועד עם אובמה עוררה את דמיונו של גולש סיני שהשווה בין שני המנהיגים לפו הדב ולחברו טיגר. הצנזורה הסינית מיהרה למחוק כל אזכור לתמונה

מהו האיום החדש על המשטר הסיני? הרשתות החברתיות במעצמה העולמית האסיאתית גועשות בעקבות צנזורה על דוב שמנמן וחביב, שאוהב יותר מכל ללקק דבש. תמונה שפורסמה בטוויטר הסיני "וויבו" ביום שלישי האחרון, שהשוותה בין נשיא סין שי ג'ין-פינג לפו הדוב, הוסרה מהרשת על ידי רשויות הצנזורה, כנראה כיוון שלא אהבו את ההשוואה עם הדוב הילדותי. הצנזורים הסינים נוהגים בדרך כלל להעלים כל שביב של ביקורת על המשטר מהאינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש דמיון? התמונה שהוסרה מהרשת הסינית "וויבו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה נראים נשיא סין ומקבילו האמריקאי ברק אובמה, צועדים על מדשאות אחוזת אננברג בקליפורניה, בעת פגישתם במקום לפני כשבוע בניסיון להדק את שיתוף הפעולה ביניהם. אחד הגולשים ברשת החברתית הסינית ראה דמיון מופלא בין הפוזיציה של שני המנהיגים שצעדו על רקע הדשא הירוק בנינוחות לאיור של פו הדוב וחברו הנמר טיגר, צועדים יחדיו. הכרס העגולה של הדוב המצויר לא החמיאה לנשיא שי, שפחות "מחוטב" וגבוה מנשיא ארה"ב.

התמונה שותפה פעמים רבות ברשת החברתית הסינית, אך הוסרה ביחד עם כל התייחסות אליה ממנועי החיפוש. העיתון " South China Morning Post" מהונג קונג טען כי הצנזורים אדוקים מדי, "גדעו באיבו מה שיכול היה להיות קמפיין יח"צ חיובי לנשיא שי ג'ין-פינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully