וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף מרס זוהה בארה"ב: "עדיין אין סיבה לפאניקה"

מקרה ראשון של הווירוס הקטלני, הדומה לסארס, אובחן אצל אמריקני ששב מערב הסעודית. 107 בני אדם מתו בשל הנגיף מאז גילויו לפני שנתיים, ועדיין לא נמצא טיפול. "מדאיג מאוד"

נגיף מרס. רויטרס
הנגיף פוגע בדרכי הנשימה. מרס/רויטרס

גורמים רשמיים מהמרכז לבקרת מחלות בארצות הברית, CDC, מסרו אמש (שישי) כי אותר מקרה ראשון של נגיף "MERS" (Middle East respiratory syndrome) הקטלני במדינה. הנגיף, שמקורו במזרח התיכון, פוגע בדרכי הנשימה והתגלה לראשונה ב-2012 בערב הסעודית. הווירוס אותר בגופו של אדם במדינת אינדיאנה שבמזרח ארה"ב, לאחר שזה חזר מביקור בערב הסעודית.

כעת הגורמים במרכז לבקרת מחלות בוחנים את המקרה ועושים מאמץ לאתר כל אדם שהיה בקשר עם החולה מאז עזב את ערב הסעודית. הוא שב לארצות הברית לאחר ביקור קצר בבריטניה. החולה סבל מקשיי נשימה, חום ושיעול, ואושפז בבידוד בחדר המיון בבית החולים בעיר מונסטר שבאינדיאנה יום לאחר שובו לארצות הברית.

עוד בוואלה! חדשות:
אוקראינה בוערת: 42 הרוגים לפחות בעימותים באודסה
5 הרוגים בפיגועים במצרים; המטרה: כוחות הביטחון
יממה של הפקרות: המחדלים שקדמו להוצאה להורג

עמדת הסגר לחולי מרס בשדה התעופה במנילה. AP
עמדת הסגר לחולי מרס בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים/AP

החדשות המדאיגות מגיעות על רקע חשש הולך וגובר מפני התפשטות הווירוס מעבר לגבולותיה של ערב הסעודית. גורמי רפואה בממלכה הודיעו כי מספר מקרי מרס שאובחנו הוכפל בחודש אפריל. בעוד כחודשיים, מיליוני עולים לרגל צפויים להגיע לערב הסעודית לרגל חודש הרמדאן. חרף הזהרות שפרסמו הרשויות, לא ננקטו צעדים לצמצום מספר עולי הרגל או להגבלת ויזות למדינה.

מאז גילוי הווירוס לפני כשנתיים, 371 מקרים זוהו בערב הסעודית, ו-107 בני אדם מתו כתוצאה ממנו. בארגון הבריאות העולמי, WHO, טענו כי הווירוס, אשר דומה למגפת הסארס שהביאה למותם של 800 בני אדם בשנים 2002-2003, אינו מועבר בקלות בין בני אדם. עם זאת, מרבית המקרים שתועדו עד כה הועברו בין בני אדם, ולא מבעלי חיים. מקורו של הווירוס הקטלני ככל הנראה מגמלים.

ד"ר אן שוצ'אט, מנהלת המרכז הלאומי האמריקני למחלות של מערכת הנשימה והחיסון ב-CDC, אמרה במסיבת עיתונאים כי המקרה הראשון של מרס בארה"ב "מדאיג מאוד בשל הוויראליות ההתפשטות שלו". עם זאת, היא הבהירה כי המקרה מציב סיכון "נמוך מאוד" לציבור הכללי. לפי שעה, לא זוהו מקרים נוספים, אולם הרופאים קיבלו הנחיות מיוחדות, בין היתר מאחר ולא קיים טיפול לווירוס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מצלמה תרמית לזיהוי חולי מרס, שדה התעופה במנילה. AP
מצלמה תרמית לזיהוי חולי מרס בשדה התעופה במנילה, הפיליפינים/AP

למרות שמרבית המקרים של הווירוס זוהו בערב הסעודית, כמה מקרים בודדים אובחנו בבריטניה, יוון, צרפת, איטליה ומלזיה, והעלו את החשש מהתפשטות הווירוס לכדי מגפה כלל עולמית, אשר מועברת על ידי נוסעים השבים מערב הסעודית. "זה היה רק עניין של זמן עד שגם בארצות הברית יהיה מקרה של מרס", אמר ד"ר איאן ליפקין מאוניברסיטת קולומביה, "האם אני יותר מודאג כתוצאה מהמקרה הזה? לא".

ליפקין הבהיר כי "מקרה אחד אינו סיבה לפאניקה המונית, אך העובדה שיש לנו וירוס המועבר בין בני אדם בשיעור יחסית גבוה ושיעור תמותה גבוה עלולה להוביל למגפה רצינית". מדענים רבים טענו כי לא זכו לשיתוף פעולה מצד הרשויות במדינות המזרח התיכון בהחלפת ממצאים בנוגע לווירוס. "עכשיו כשארצות הברית מעורבת, אני חושב שתהיה לכך השפעה כל כמות המדענים שחוקרים את הנושא", העריך ליפקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully