וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה: "לא נאזין יותר לחברים קרובים"

17.1.2014 / 18:00

נשיא ארה"ב הודיע על השינויים בתקנות הביון והדגיש את הצורך בהשבת אמון האזרחים והעולם. עוד טען כי כל מדינה מנסה להאזין למנהיגים זרים: "לא נתנצל שאנחנו טובים יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא היום (שישי) נאום במסיבת עיתונאים בבניין משרד המשפטים בוושינגטון, אשר רבים ציפו לשמוע - בתקווה שישים סוף לשערוריית ההאזנות של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), ולביקורת הקשה שעוררו החשיפות במסמכים שהדליף עובד הסוכנות אדוארד סנודן, בהם גם התגלה כי האמריקנים האזינו לשיחות של מנהיגים ישראליים.

אובמה הבהיר כי פעילויות הביון האמריקניות במדינות זרות מבוצעת רק למטרות ביטחון לאומי, וכך גם במקרה של מנהיגי מדינות זרות. הוא הוסיף והדגיש: "סוכנויות המודיעין שלנו ימשיכו לאסוף מידע לגבי כוונותיהן של ממשלות זרות – בניגוד לאזרחים פשוטים – ברחבי העולם, ממש כפי ששירותי המודיעין של כל מדינה אחרת עושים. לא נתנצל פשוט כי שירותי המודיעין שלנו טובים יותר".

עוד על "מסמכי סנודן" בוואלה! חדשות:
מכרה זהב: "ארה"ב יירטה 200 מיליון מסרונים ביום"
אדוארד סנודן: "המשימה הושלמה. אני ניצחתי"
נתניהו על הציתותים מצד ארה"ב: "יש דברים שלא עושים"

אובמה מכריז על שינויים בתקנות הביון, ינואר 2014. רויטרס
"מאמין שאנחנו צריכים גישה חדשה". אובמה, היום/רויטרס

אובמה הוסיף: "אנשים מסביב לעולם, בלי קשר למדינה בה הם נמצאים, צריכים לדעת שארה"ב לא מרגלת אחרי אנשים רגילים, שאינם מאיימים על הביטחון הלאומי. ארה"ב מתייחסת ברצינות לחששות מפני פגיעה בפרטיות. הדבר תקף גם למנהיגים בעולם".

בהתחשב בתשומת הלב שהנושא הזה מקבל, הנשיא אובמה הודיע לזרועות המודיעין שאלא אם יש סיכון לביטחון הלאומי - סוכנויות המודיעין לא יעקבו אחרי תשדורות של ראשי מדינות וממשלות שהן בעלות ברית וידידות קרובות. בנוסף, אובמה הורה לצוות המיוחד שלו, כמו גם לקהילת המודיעין, לעבוד עם השותפים בעולם על מנת להגביר את שיתוף הפעולה ובמטרה לבנות מחדש את האמון בין הצדדים וכדי לנוע קדימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש ה-CIA ג'ון ברנן ומנהל המודיעין הלאומי ג'יימס קלפר בנאום אובמה על תקנות הביון, ינואר 2014. רויטרס
ראש ה-CIA, ג'יימס ברנן, ומנהל המודיעין הלאומי, ג'יימס קלפר, מאזינים לאובמה, היום/רויטרס

"אני מאמין שאנחנו צריכים גישה חדשה", אמר אובמה, "הוריתי לבצע שינוי שישנה את איסוף הנתונים בהיקף גדול כפי שהוא קיים כיום, ולהביא להקמת מנגנון שמשמר את היכולות שאנחנו צריכים, ללא שמירה של הנתונים האלה בידי הממשל". אובמה הדגיש כי השינוי יקרה בשני שלבים – הראשון ייכנס לתוקפו באופן מידי ויגביל את שיחות הטלפון שניתן להאזין להן - דוגמת כאלו שקשורות לגורמים מופללים.

עוד טען הנשיא: "בהתחשב בכוחה הייחודי של המדינה, זה לא מספיק שמנהיגים יאמרו, 'תבטחו בנו, לא נשתמש לרעה במידע'. ההיסטוריה מלאה בדוגמאות להפרת האמון הזה. שיטת הממשל שלנו מבוססת על ההנחה שהחירות שלנו לא יכולה להיות תלויה ברצון הטוב של אלה שבשלטון – היא תלויה בחוק שיגביל את הממשל".

השינויים מגיעים למרות קריאתם של גורמים בקהילת המודיעין להשאיר את תקנות הביון על כנן, והם צפויים לצאת בביקורת על השינויים שהוצעו. מפקד ה-NSA לשעבר, מייקל היידן, אמר היום בראיון לערוץ האמריקני NBC כי נעשה "נזק חמור ובלתי הפיך ליכולת ה-NSA לאסוף מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully