וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מתייחסת ברצינות לאיומי חיזבאללה לפתוח חזית בגולן"

15.5.2013 / 17:48

תת מזכיר המדינה של ארה"ב, וונדי שרמן, אמרה גם כי אם איראן תחליט היום להשיג פצצה, "דרושה לה לפחות שנה. אנו מודאגים מאוד מלוח הזמנים הזה, הדיפלומטיה לא תימשך לנצח"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בנאומו של נסראללה מיום חמישי שעבר)

תת מזכיר המדינה של ארצות הברית, וונדי שרמן אמרה היום (רביעי) בשימוע בסנאט: "כולנו שמענו את נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה בשבוע שעבר, שאיים לפתוח חזית נגד ישראל ברמת הגולן. אנו לוקחים את זה מאוד ברצינות". בשימוע, שהוקדש לאיום האיראני, הוסיפה שרמן: "אנחנו מעריכים שאם איראן תחליט שהיא רוצה פצצה היום, דרושה לה תקופה מינימלית של שנה אחת. אנחנו מאוד מודאגים מלוח הזמנים הזה. יש זמן לדיפלומטיה, אך הוא לא אין סופי".

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
"ישראל חוששת מזה שתהיה התנגדות בגולן", איים נסראללה בנאומו/יותם רונן

בנאומו ביום חמישי שעבר איים נסראללה לעמוד לצד צבאו של אסד אם תיפתח חזית נוספת בגולן, כתגובה לדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בדמשק. "רק באמצעות ההתנגדות תושב פלסטין לבני עמה. כל מה שקרה עד כה מוכיח שבסוריה יש הנהגה חזקה המנהלת את המערכה עם האויב בנחישות וזה גם מה שיביא את הניצחון העתידי. כפי שסוריה עמדה לצד חיזבאללה בשחרור של דרום לבנון, אנו עומדים לצד ההנהגה הסורית במאבק לשחרור הגולן הכבוש". לדבריו, "ישראל חוששת מזה שתהיה התנגדות בגולן ולכן שלחה מסרים של הפסקת אש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מוכנים לקבל נשק שישבור את מאזן הכוחות"

נסראללה, ציין עוד כי בכוונת ארגונו להשיג נשק מתוחכם אשר יפר את האיזון הצבאי באזור. בנאום, ששודר ברשת הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, אמר נסראללה כי התקיפה שבוצעה בעומק שטח סוריה ויוחסה כאמור לישראל שינתה את המשוואה לפיה ישראל מסכלת העברת אמצעי לחימה חדשים לארגונו – ורמז כי אותו נשק, ככל הנראה טילי קרקע-קרקע מסוג פאתח 110, כבר ישנו בידו.

לבנונים צופים בנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, היום. רויטרס
"עומדים לצד ההנהגה הסורית במאבק לשחרור הגולן הכבוש". לבנונים צופים בנאום נסראללה/רויטרס

במה שנראה כמו עוד ניסיון להציג את עצמו ככוח משמעותי, אמר נסראללה כי סוריה תגיב לתקיפות הישראליות באמצעות המשך חימוש ארגונו ב"נשק מתוחכם", והוסיף כי נשק כזה ישנה את המשוואה שבין ישראל וחיזבאללה. "אם הכוונה של המתקפה (הישראלית) הייתה למנוע את חיזוק יכולותיה של ההתנגדות, (הרי שבעקבות זאת) סוריה תוסיף ותספק לנו נשק מתקדם - כזה שעדיין לא נראה", אמר, "ההתנגדות מוכנה לקבל כל סוג של נשק, גם כזה שישבור את מאזן הכוחות". נסראללה לא ציין מפורשות באיזה סוג של נשק מדובר – אולם ניתן לשער כי הוא מתכוון לטילים המצויים בידי משטרו של בשאר אסד.

לוחמי חיזבאללה. Hussein Malla, AP
"סוריה תוסיף ותספק לנו נשק מתקדם". פעילי חיזבאללה/AP, Hussein Malla

לדבריו, "האויב הציוני" הפציץ את פרברי הבירה הסורית בכדי להוציא את סוריה ממעגל העימות עמו. "האויב יודע היטב מה העבירה סוריה לתנועת ההתנגדות בלבנון ובפלסטין, וביום מן הימים הארגונים הפלסטינים יודו שמשטרו של בשאר העניק להם יותר ממה שהעניקו להם המשטרים הערביים אי פעם", אמר. הוא הסביר כי אחת ממטרות "ההפצצה הציונית" נועדה להגביר את המצור על ההתנגדות בלבנון ולפעול מול כל מי שנותן לה תמיכה צבאית וחומרית. הוא התייחס לאיתותים הישראלים שנובעים מהתקיפה ואמר: "בעבר הציג לנו האויב נוסחה לפיה אסור לנו לקבל נשק מסוג מסוים - והיום הוא מציג נוסחה חדשה: גם נשק שיש כבר לחיזבאללה, אסור שיגיע אליה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully