וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עצרנו את "המוח" מאחורי הפיגוע בגבול

הטורקים עצרו 9 אזרחים, אך מאשימים את המשטר הסורי באחריות לפיצוץ הכפול אמש, שגבה את חייהם של 46 בני אדם. בסוריה מכחישים את הטענות. ביום חמישי ארדואן ייפגש עם אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

טורקיה טוענת כי קיצונים הנאמנים למשטר בדמשק אחראים לפיגוע הכפול בשטחה, שגבה את חייהם של 46 בני אדם סמוך לגבול הסורי. תשעה אזרחים טורקים נעצרו בחשד למעורבות בתכנון הפיגוע שהיה אמש (שבת) בעיר ריחאנלי, בה מתגוררים 60 אלף תושבים.

סגן ראש הממשלה הטורקי, בשיר אטאלי, אמר כי אחד העצורים הוא "המוח" שהפעיל את הקבוצה. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, אמר כי החשודים ככל הנראה היו מעורבים גם בטבח בעיר הסורית בניאס, בו נהרגו 62 בני אדם בשבוע שעבר.

פיגוע תופת בעיר ריחאנלי, טורקיה. מאי 2013. רויטרס
זירת הפיגוע בעיר ריחאנלי, אמש. 46 בני אדם נהרגו/רויטרס

הפיגוע אמש אירע במחוז התאי, המהווה מובלעת טורקית בשטח סוריה ומאכלס רבבות פליטים שנמלטו מאימת מלחמת האזרחים בארצם. העיר ריחאנלי מהווה בסיס אספקה חשוב של המורדים הסורים, ממנו הם יוצאים למתקפות. עם זאת, שר החוץ הטורקי הדגיש כי "לפיגוע אין כל קשר לפליטים הנמצאים בטורקיה, והוא קשור רק למשטר הסורי".

שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, דחה את הטענות, וכינה אותן "משוללות כל יסוד". הוא האשים את טורקיה באחריות למלחמת האזרחים בסוריה, ואמר כי הממשלה באנקרה מסייעת לאל-קאעדה ומציידת את המורדים בנשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיגוע תופת בעיר ריחאנלי, טורקיה. מאי 2013. רויטרס
קורבנות הפיגוע מובאים לקבורה, היום בריחאנלי/רויטרס

במערב גינו בתקיפות את הפיגוע בריחאנלי. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר כי מדובר ב"אירוע נוראי" בהתחשב ביחסיהן הקרובים של ארה"ב וטורקיה. גם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומזכ"ל האו"ם באן קי מון גינו את הפיגוע - וכך גם איראן. ביום חמישי יבוא לוושינגטון ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, וייפגש בבית הלבן עם הנשיא ברק אובמה.

בחודש פברואר התפוצצה מכונית תופת באותו מחוז, בין סוריה לטורקיה. 17 בני אדם נהרגו, והממשלה בטורקיה האשימה את המודיעין הסורי באחריות לפיגוע. ארבעה סורים ואזרח טורקיה עדיין עצורים בחשד למעורבות בפיגוע, שאף קבוצה לא קיבלה לו את האחריות.

לקריאה נוספת
טורקיה: משטר אסד הוא "החשוד המיידי" בביצוע הפיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully