וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מקולורדו מציע: עסקת טיעון במקום עונש מוות

פרקליטיו של ג'יימס הולמס, "הגו'קר", מבקשים מבית המשפט לגזור עליו מאסר עולם, כדי להימנע מלהוכיח שאינו שפוי. במתקפה בהקרנת "באטמן" נהרגו 12 בני אדם ועשרות נפצעו

עורכי הדין של ג'יימס הולמס, החשוד בטבח בבית הקולנוע בקולורדו בקיץ שעבר, פנו לבית המשפט והציעו שמרשם יודה באשמה וירצה מאסר עולם, כדי שלא ייגזר עליו עונש מוות - כך דיווחו אמש (רביעי) כלי תקשורת בארצות הברית.

זו הפעם הראשונה שפרקליטיו של הולמס, בן 25, מגישים בשמו תשובה לחשדות המופנים נגדו. עד כה סירב צוות ההגנה של הולמס להגיב לחשדות נגדו. לפני כשבועיים השיב בית המשפט בשמו תשובת "לא אשם" לסעיפי האישום. התביעה אמורה להודיע עד השבוע הבא אם בכוונתה לדרוש להטיל על הולמס גזר דין מוות.

ג'יימס הולמס, חשוד בירי בבית קולנוע בקולורדו. רויטרס
ג'יימס הולמס בבית המשפט, לפני כשבועיים/רויטרס

התביעה בקולורדו טרם השיבה להצעת ההגנה. אפשרות אחרת שעומדת בפני צוות ההגנה היא לטעון לחוסר-אשמה על בסיס של אי-שפיות, וייתכן שההגנה מבקשת להימנע מהצורך להוכיח זאת. מנגד, כדי לאשר את עסקת הטיעון המוצעת, על התביעה להיוועץ עם קרוביהם של הנרצחים, שחלקם עשויים להתנגד לכך באופן נחרץ.

נגד הולמס תלויים 166 סעיפי רצח, נסיון רצח וסעיפים אחרים הקשורים במתקפה שאירעה ב-20 ביולי 2012 בבית הקולנוע בעיר אורורה, סמוך לדנבר. 12 בני אדם נהרגו ו-58 נפצעו מיריות כשהולמס, מחופש לדמות "הג'וקר" ועטוי שכפ"ץ וקסדה, פתח באש באולם שבו הוקרן הסרט החדש מסדרת באטמן, "עלייתו של האביר האפל". משפטו של הולמס צפוי להתחיל רק ב-5 באוגוסט. לדברי התביעה, הולמס, שהיה סטודנט למדעי המוח, תכנן את הטבח במשך חודשים. הוא אגר כלי נשק ורימוני גז ומלכד את דירתו בחומרי נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully