וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמזון" מציגה: פאזל של מחנה הריכוז דכאו

ענקית המכירות המקוונות החליטה להציע באתר שלה פאזל המציג את המשרפות שפעלו במחנה הגרמני. פוליטיקאית בכירה בגרמניה: "לא ייתכן שאמזון מבקשת למכור משחק כזה"

ענקית המכירות המקוונות "אמזון" ספגה ביקורת קשה בעקבות מוצר לא שגרתי שהציעה למכירה באתר שלה - פאזל המציג את המשרפות שפעלו במחנה הריכוז דכאו שבגרמניה. רשת "סקיי ניוז" דיווחה הלילה (שני) כי ההצעה עוררה גל מחאה בגרמניה, ושרת הבריאות לשעבר של גרמניה, גרדה הסלפלד, טענה במכתב שהפנתה להנהלת "אמזון" כי "זו סטירה בפניהם של ניצולי מחנות הריכוז וקרוביהם".

הפאזל, המורכב מ-252 חלקים, נמכר באתר תמורת 24.99 דולר, ואף מוצע לילדים מגיל שמונה ומעלה. הפאזל מציג תמונה של המשרפות שפעלו מחוץ למחנה שהוקם בגרמניה, שבו נרצחו כ-43 אלף יהודים, הומוסקסואלים, צוענים ומתנגדי המשטר הנאצי, עד לשחרורו באפריל 1945. במכתב ששלחה לענקית המכירות באינטרנט, שתוכנו פורסם בעיתון הגרמני "דר שפיגל", כתבה הסלפלד: "מחנה הריכוז הוא עדות לסבלם של אינספור קורבנות. לא ייתכן שאמזון מבקשת למכור משחק כזה".

"המדריך לפדופיל המתחיל"

אין זו הפעם הראשונה שאתר המכירות המקוונות עולה לכותרות בהקשר שלילי. בנובמבר 2010 פיליפ גריבס, תושב קולורדו שבארצות הברית, חולל סערה כיוון שהפיץ באמצעות "אמזון" גרסה אלקטרונית של הספר שכתב - "מדריך הפדופילים לאהבה ותענוג: כללי התנהגות לאוהב-ילדים". מיד עם פרסום הדבר זינקו מכירות הספר, ותוך שעות הוא נכנס לרשימת הספרים הנמכרים ביותר באתר - בטרם הורד ממנו, שבועיים אחרי שעלה, בגלל המחאה הציבורית הנרחבת שקמה. הספר עורר דיון ער בארצות הברית על גבולות חופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully