וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא בוחרים צד בסכסוך במצרים"

31.1.2011 / 21:23

דובר הבית הלבן אמר הערב כי עמדת ארה"ב היא שהמשבר במצרים צריך להיפתר על ידי שיחות בין נציגי כל המגזרים במדינה. "על ממשלת מצרים לתת מענה לתלונות העם"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

המשבר במצרים צריך להיפתר על ידי שיחות בין נציגי כל המגזרים במדינה, כך הודיע הערב (שני) הבית הלבן, בהתייחסו למהומות שפרצו במדינה לפני שבעה ימים. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר בתדרוך שהעביר, כי על ממשלת מצרים לתת מענה לתלונות העם, וכי השינוי במצרים חייב לכלול יותר חירויות לאזרחיה.

עוד אמר גיבס, כי "אין זה מתפקידה של ארה"ב לבחור מי יעמוד בראש ההנהגה המצרית. יש צורך במשא ומתן מועיל בין קשת רחבה של קבוצות במצרים, כולל קבוצות האופוזיציה. ארה"ב אינה בוחרת צד בסכסוך בין האנשים המפגינים ברחובות לבין אלו בממשל המצרי".

לדבריו, צוות הביטחון הלאומי בבית הלבן בודק האם למשבר במצרים יש השפעה כלשהי על השווקים הפיננסים או על מחיר הנפט העולמי. הוא הוסיף כי עד כה לא נרשמה פגיעה בתעבורה בתעלת סואץ, שהיא ציר מרכזי לשינוע סחורות באזור.

כיכר תחריר בקהיר, היום. רויטרס
"למצוא דרך לנוע קדימה"/רויטרס

"להעביר את השלטון בשקט"

מי שבחר לנקוט צד במשבר במצרים הוא מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמרו מוסא. מוסא קרא הערב ל"העברה שקטה של השלטון במצרים". בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית הוא אמר כי יש למצוא דרך לנוע קדימה ולבצע העברת שלטון בצורה שקטה.

מוקדם יותר התייחסה גם קנצלרית גרמניה, המבקרת בישראל, למהומות במצרים. לדבריה, היא שוחחה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ואמרה לו כי יש צורך בדיאלוג עם המפגינים. "מובארק דיבר על רפורמות אבל עוד לא רואים את תוצאותיהן", אמרה מרקל. "חשוב שהרפורמות יהיו אגרסיביות על מנת שיצליחו לרצות את העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully