וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! לקהיר: ההמונים נערכים להפגנת ענק

נדב נויהוז, שליח וואלה! חדשות לקהיר

1.2.2011 / 0:02

בתום היום השביעי למהומות , שקט יורד על כיכר "תחריר" בלב קהיר, אולם מדובר בשקט שלפני עוד סערה: מחר צפוי "מצעד המיליון". נדב נויהוז מדווח מלב המהומות בקהיר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שקט יורד על כיכר "תחריר" לעת ערב, בתום היום השביעי למהומות. אולם השקט מטעה: היום (שלישי) צפויה הפגנת ענק, "מצעד המיליון", וברחוב בקהיר אומרים כי המפגינים מתכוונים לנסות ולהשתלט על בניין הטלוויזיה הממלכתית ולפגוע בו. יצוין, כי מדובר באחד מסמלי השלטון המובהקים של משטר מובארק.

למרות המתיחות, האנשים ברחוב בהחלט ששים לדבר עם זרים. רבים אומרים היום את אותו הדבר "מובארק חייב ללכת, אבל לא ככה". ההכרה שהפיכה אלימה היא בהחלט תסריט אפשרי, מפחידה יותר ויותר מבני מעמד הביניים שמבינים שהכאוס אחרי נפילת המשטר מאיים בעיקר עליהם.

מצרים: הממשלה הושבעה, אלפים מפגינים בקהיר. רויטרס
"צריך ללכת, אבל לא ככה". חוסני מובארק/רויטרס

למרות שההמונים עדיין נמצאים בכיכר המרכזית, רובם יושבים ומשוחחים, אין התלהמות או קריאות יוצאות דופן. אחד הנוכחים בכיכר תיאר את ההתרחשות כ"הפנינג מחאה עצום נגד מובארק". המון בני נוער והורים עם ילדים קטנים פוקדים את הכיכר.

שאלתי את אחד ההורים האם הוא לא מפחד להביא את בנו לכיכר הערב, והוא ענה לי "חשוב שמובארק יראה שיש מצרים אחרת. מהחיילים אני לא מפחד, הם איתנו".

עדכון ראשון: 18:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully