וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומו של איש הסילון התרסק לים התיכון

איב "איש הסילון" רוסי, טייס שוויצרי שניסה לטוס מאפריקה לאירופה באמצעות כנפיים ממונעות שחגורות לגבו, נאלץ לנטוש וליפול לים עקב מזג האוויר הסוער

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

אדם ניסה לחצות יבשות באמצעות כנפיים ממונעות. AP
אדם ניסה לחצות יבשות באמצעות כנפיים ממונעות/AP

טייס שוויצרי שניסה לעוף למרחק של כ-40 קילומטר מאפריקה לאירופה באמצעות כנפיים ממונעות שקשורות על גבו סיים אתמול (רביעי) את המסע כשהוא שוחה בים התיכון. הטייס, איב "איש הסילון" רוסי, בן 50, קיווה להיות האדם הראשון שעובר בין יבשות באמצעות מתקן מסוג זה, שהכיל בתוכו ארבעה מנועים והורכב מחומרים עמידים במיוחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אדם ניסה לחצות יבשות באמצעות כנפיים ממונעות. AP
"כשאתה לא יציב בכאלה גבהים אי אפשר לשחק". השוויצרי המעופף לקראת הטיסה/AP

לרוסי כבר היה ניסיון עם המתקן. ב-2008 הוא הפך להיות האדם הראשון שטס לאורך תעלת למאנש באמצעותו. "איש הסילון" המריא מטנג'יר, מרוקו, לאחר שקפץ ממטוס בגובה של 6,500 רגל על מנת להתחיל בטיסה המוזרה. מטרתו המקורית הייתה לנחות באטלנטרה, ספרד, ולעבור את הדרך במהירות של כ-290 קמ"ש. אך, כאמור, הדבר לא צלח.

לאחר שצוותי החילוץ משו אותו מהים, סיפר רוסי כי מזג האוויר הסוער הוא שגרם לכישלון במשימתו. הוא הסביר שבכל מקרה המתקן "אינו קל להטסה, והעננים עשו את זה קשה אפילו יותר". הוא הוסיף כי כשהרגיש שהוא מתרסק, הוא החליט להיפרד מהמתקן ולצנוח בבטחה לים. "כשאתה לא יציב בכאלה גבהים אי אפשר לשחק, אז נאלצתי להשליך את הכנפיים ולפתוח את המצנח", הוא סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully