וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המערב יוותר לאירן על תנאי המו"מ

גורמים רשמיים המעורבים בשיחות הסודיות בין ארה"ב לאירופה דיווחו כי הצעה חדשה תנסה למשוך את אירן למו"מ על ידי ויתור על הדרישה להפסיק את העשרת האורניום

הממשל האמריקאי עשוי לוותר על דרישתו רבת השנים לאירן, לפיה עליה להפסיק את העשרת האורניום ולסגור את מתקניה הגרעיניים כתנאי למשא ומתן על תוכנית הגרעין שלה. כך דיווחו ל"ניו יורק טיימס" גורמים רשמיים המעורבים בשיחות בנושא בין ארה"ב ואירופה.

ההצעה שמכינות ארה"ב ובעלות בריתה בשיחות סודיות עשויה לשנות את האסטרטגיה כלפי אירן ולתבוע ממנה לפתוח בהדרגה את תוכניתה הגרעינית לפיקוח נרחב. עם זאת, אירן תורשה להמשיך בהעשרת האורניום במשך תקופה מסוימת במהלך השיחות.

על פי הדיווח, ההצעה המתגבשת מרחיקה לכת אף יותר מהצהרותיו של אובמה לפני הבחירות, לפיהן יפתח במשא ומתן עם אירן "ללא תנאים מוקדמים". הגורמים סיפרו כי מטרת הדיונים היא למשוך את אירן למשא ומתן עם מעצמות המערב, שעד כה נמנעה ממנו.

"כולנו הסכמנו שזה פשוט לא הולך לעבוד – הניסיון מלמד אותנו שהאירנים לא הולכים לקנות את זה", אמר בכיר אירופי שמעורב בשיחות האסטרטגיות עם ממשל אובמה, "אז אנחנו הולכים להתחיל עם צעדי ביניים, כדי לבנות קצת אמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully