וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים מתעלמים מפוטין: משאל העם יתקיים כמתוכנן

8.5.2014 / 13:36

הפעילים הפרו-רוסים הודיעו כי יכריעו ביום ראשון בשאלת האוטונומיה במזרח אוקראינה, למרות בקשת הנשיא הרוסי לדחיית ההצבעה. פוטין עשוי לפגוש את אובמה בפריז בחודש הבא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברחבת הקרמלין – מוסקבה, 8 במאי 2014. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הבוקר ברחבת הקרמלין במוסקבה/AP

הבדלנים הרוסים במזרח אוקראינה הודיעו כי יקיימו ביום ראשון משאל עם שיקבע את עתידם. זאת, למרות בקשתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאמר אתמול כי יש לדחות את קיום ההצבעה. ההצבעה תקבע אם כמה מחוזות פרו-רוסים יתנתקו מהממשל העצמאי בקייב, ויכריזו על עצמאות.

ועדת הבחירות באזור ב"רפובליקה העצמאית של דונייצק" התכנסה בצהריים (חמישי), והכריעה לקיים את המשאל כמתוכנן. גם נציג ועדת הבחירות בלוהנסק הודיע כי במחוז יתקיים משאל עם דומה, ביום ראשון. ממשלת אוקראינה הודיעה בתגובה כי בכוונתה להמשיך ב"מבצע נגד הטרור" לכיבוש מחדש של היעדים שבשליט הבדלנים הרוסים, ללא קשר לתוצאות משאלי העם.

במה שהסתמן כשינוי בעמדותיו, פוטין אמר אתמול כי הוא תומך בקיום בחירות לנשיאות באוקראינה בסוף החודש. רק בשבוע שעבר, אמר דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, כי מדובר ב"רעיון מגוחך". ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יאצניוק, הגיב בביטול לדבריו של פוטין, ואמר כי "מדובר במלים ללא כיסוי". פוטין אמר בנוסף כי הצבא הרוסי נסוג מהגבול עם אוקראינה. נאט"ו, הפנגטון, והבית הלבן אמרו כי אין עדויות לכך.

הכנות לביצוע משאל עם על עצמאות דונייצק – אוקראינה, מאי 2014. GettyImages
ההכנות למשאל העם בעיצומן. קלפי בדונייצק, אתמל/GettyImages

בתוך כך, דווח היום כי פוטין צפוי להשתתף בחודש הבא בטקס בינלאומי בצרפת. בתקופה האחרונה החרימו ארצות המערב את פוטין, ונציגיהם הדירו את רגליהם מכנסים שאירח, בין היתר בשל אולימפיאדת סוצ'י, ובהמשך בשל המשבר בחצי האי קרים. כעת מסתמן שהנשיא הרוסי יבוא ב-6 ביוני לפריז, לטקס לציון 70 שנה לפלישה לנורמנדי. בטקס ישתתף גם הנשיא ברק אובמה.

פוטין צפה היום בשיגור טילים, במהלך תצוגת תכלית של הצבא הרוסי לרגל חגיגות יום הניצחון על גרמניה הנאצית. פוטין אמר כי "אנו מבצעים תרגילים שונים שהוכרזו כבר בחודש נובמבר שעבר".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
פוטין: הסגנו הצבא מגבול אוקראינה; נאט"ו: לא נכון
אודסה: פעילים רוסים פרצו למשטרה ושחררו את חבריהם
דיווח: ה-CIA מסייע לקייב להיאבק בבדלנים הפרו-רוסים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמו של פעיל פרו-רוסי מבקשת משוטרים אוקראינים לשחרר את בנה ממעצר. מריופול, אוקראינה, 7 במאי 2014. AP
אישה שבנה נעצר בידי משטרת אוקראינה מבקשת את שחרורו, הבוקר במריופול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully