וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון פלסטיני בסוריה: "נערכים לכיבוש הגולן מחדש"

"החזית העממית לשחרור פלסטין" בסוריה הודיעה שהיא מקימה יחידות חמושות שינסו לכבוש מחדש שטחים כבושים שבשליטת ישראל. הקבוצה קראה לאזרחים סורים "להתנדב ליצירת ההתנגדות"

"החזית העממית לשחרור פלסטין" בדמשק הודיעה היום (שבת) כי היא מקימה יחידות חמושות שינסו לכבוש מחדש שטחים שבשליטת ישראל - בפרט ברמת הגולן, לאחר שנשיא סוריה, בשאר אסד וחיזבאללה הודיעו כי הם תומכים בפעולות כאלה. המפקדה הכללית של הקבוצה, הודיעה כי היא נמצאת בהכנות לקראת חידוש פעילות אחרי שקט של כמעט 40 שנה בגבול ישראל-סוריה. עם זאת, בשלב זה לא נראה כי יכולה להיות משמעות של ממש להודעה.

כוחות כוננות פרוסים ברמת הגולן, מאי 2013. דרור עינב
כוחות צה"ל בכוננות ברמת הגולן/דרור עינב

לקבוצה, שבראשה עומד אחמד ג'יבריל מקורבו של אסד, יוחסו בעבר לפחות ארבעה פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה ומספר חטיפות מטוסים בשנות ה-60 וה-70. הקבוצה, המורכבת מאנשים שהוגדרו על ידי ארה"ב ומדינות מערביות אחרות כ"מחבלים מועדים", הייתה בשיא פעילותה בשנות ה-70 וה-80, אך השפעתה נשמרה בקרב פלסטינים בסוריה ובלבנון. אסד עצמו עשה שימוש באנשי הקבוצה במהלך ההתקוממות האזרחית נגדו.

"ההנהגה של החזית הכריזה כי היא תקים חטיבות לשחרור כל השטחים (שנכבשו על ידי ישראל), ובראש ובראשונה – הגולן הכבוש", כך נמסר בהצהרת הקבוצה. "מנהיגי החזית העממית פתחו את הדלת לכל האזרחים הסורים המעוניינים להתנדב ביצירתה של ההתנגדות".

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
לקבוצה יוחסו בעבר לפחות ארבעה פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה. רמת הגולן, לאחרונה/יותם רונן

ביום שני האחרון דווח כי עלה החשש בצה"ל מפיגוע ברמת הגולן, ברקע התקיפות בסוריה שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי. ערוץ הטלוויזיה "אל-אחברייה", שמזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח כי בכירי הממשל נתנו "אור ירוק" לתגובה צבאית נגד ישראל. לפי הדיווחים, גורם בכיר במשטר אסד אישר לפלגים הסורים לפגוע בישראל.

בצה"ל נערכים ברצינות לאיום מצפון, ברקע המתיחות הגוברת בגבולות עם סוריה ולבנון, וההערכה היא כי יבוצעו ניסיונות לפגע בחיילי צה"ל "ברמת הגולן הכבושה", כפי שדווח בטלוויזיה הסורית. לפי גורם בצה"ל, אפשרות נוספת שאין לזלזל בהיתכנותה, היא פיגועים נגד מוקדים ישראליים בחו"ל שיבוצעו באמצעות גורם שלישי, על מנת לטשטש עקבות ולהימנע מתגובה ישראלית חריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully