וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לא שוללים הכרה בחיזבאללה כארגון טרור

עיתון לבנוני דיווח כי דובר משרד החוץ בפריז אמר שהאפשרות תתכן אם יוצגו ראיות ממשיות לאחריות חיזבאללה לפיגוע בבורגס. בקנדו אמרו: "חיזבאללה מוציא לפועל פעולות טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בשר הפנים הבולגרי מאשים את חיזבאללה באחריות לפיגוע בבורגס, השבוע)

צרפת אינה שוללת את האפשרות שתכיר בחיזבאללה כארגון טרור, עקב ההודעה הבולגרית לפיה הארגון עמד מאחורי הפיגוע בבורגס בשנה שעברה. דובר משרד החוץ הצרפתי פיליפ לליו, צוטט היום (שבת) בעיתון א-נהאר הלבנוני, כאומר שהאיחוד האירופי עשוי לדון באפשרות הזאת אם אחד משרי האיחוד יציע להכיר בחיזבאללה כארגון טרור.

מנגד, מתח לליו ביקורת על שר הפנים הבולגרי, צווטן צווטנוב, משום שלדבריו הוא לא הציג ראיות ממשיות לכך שחיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בו נרצחו חמישה ישראלים ובולגרי אחד. הוא הוסיף כי פריז ממתינה כעת לתוצאות החקירה. לדבריו, בהינתן ראיות ממשיות, ייתכן ששרי האיחוד האירופי יצביעו פה אחד בעד הכרה בחיזבאללה כארגון טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בולגריה האשימה את חיזבאללה באחריות לפיגוע בבורגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, צרפת אישרה את תמיכתה במאמצי השליח המיוחד של הליגה הערבית והאו"ם לסוריה, לחדר ברהימי, בניסיונו למצוא פתרון פוליטי למשבר במדינה. הממשלה בפריז הוסיפה כי היא מגבה את ראש המועצה הלאומית הסורית, מועאז אל חטיב, אשר מציע שיחות בתנאים מוקדמים מול המשטר בדמשק. לליו הבהיר כי המצב הקשה בסוריה ידון ביום שני במהלך מפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי שיתקיים בבריסל.

הוא הוסיף כי אסור שהנשיא בשאר אסד ייקח חלק בשיחות בין האופוזיציה למשטר, באם יתקיימו, משום שיש לו חלק בהרג עמו. "אסד לא מיועד להשתתף בניסיון לפתור את המשבר. אני מבין שזו גם עמדתם של המועצה הלאומית הסורית ושל שותפים בינלאומיים אחרים שסבורים שאין מה לדון עם מי שיש לו דם על הידיים, ועם מי שאשם בפשעים נגד האנושות".

אסד נואם. AP
"לקיים משא ומתן בלעדיו". אסד/AP

בתוך כך פורסם בעיתון הקנדי "דה נשיונל פוסט" כי דיפלומטים קנדיים מפעילים לחצים על מדינות האיחוד האירופי ו"שולחים מסרים נחושים" שמטרתם להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור העולמיים. "אנחנו מאמינים שיש עדויות ברורות אשר מעידות על כך שחיזבאללה לא רק השתתף – אלא הוציא לפועל תקיפות טרוריסטיות ברחבי העולם ובתמיכת אירן", אמר נציג הממשלה אתמול, "אנחנו מקווים שהאיחוד האירוע יצטרף לעמדתה של קנדה".

לליו טען כי הפורמט של השיחות העתידיות אינו משמעותי, אלא התוכן שלהן. "הכרחי להגיע לנוסחה פוליטית שתסיים את המשבר", אמר. כשנשאל אם אירן יכולה לקחת חלק בניסיון למצוא פתרון בסוריה ענה כי טהרן מוזמנת לתרום ליציבות האזור ולמאמצים להשגת שלום – אך קודם לכן עליה "להציג רצון טוב בכמה נושאים, בהם תכנית הגרעין שלה, זכויות האדם וחלקה בלחימה בסוריה".

הבכיר הצרפתי אמר כי המשטר הסורי חייב להיענות להצעתו של אל חטיב לדיאלוג, ולהסכים לתנאים שהוא הציב לשיחות דוגמת שחרור אסירים פוליטיים ומחוות הומניטריות נוספות. "ההצעה הזאת למשא ומתן היא חיונית והיא עשויה להוות נקודת מפנה במצב", אמר לליו, "אנחנו מברכים עליה ותומכים בה". לדבריו, "יש להגדיר מה יהיו הנושאים שיעלו בדיונים בין הצדדים". לליו סיפר כי בפגישה של שרי החוץ ידון גם נושא בהארכת אמברגו הנשק על סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully