וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים במצרים: "להפגין נגד הסרט על מוחמד"

ניר יהב

12.9.2012 / 16:28

תנועתו של הנשיא המצרי קראה לקיים הפגנות ערב התפילות במסגדים, כדי לגנות את "הפגיעה המעליבה באיסלם". בלוב נרצח השגריר האמריקני בשל הסערה שליוותה את הפצת הסרט

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

תנועת האחים המוסלמים במצרים קראה היום (רביעי) לציבור לצאת ביום שישי להפגין במחאה על הסרט האמריקאי הפוגע לדבריהם בנביא מוחמד, ועורר סערה. בהודעת התנועה, שאליה משתייך גם הנשיא מוחמד מורסי, נכתב כי יש לקיים הפגנות שקטות לפני התפילות במסגדים כדי לגנות את הפגיעה המעליבה באיסלם ובנביא. הסרט "תמימות המוסלמים" שביים האמריקאי סאם בסיל, מציג את מוחמד כשקרן ונוכל, והוא הספיק לעורר הפגנות בלוב ובמצרים. אתמול הצליחו כמה עשרות מפגינים לפרוץ לשגרירות ארה"ב בקהיר ולהסיר את דגל ארה"ב במחאה על הסרט.‏

בלוב, נרצח שגריר ארה"ב, כריסטופר סטיבנס, במתקפת טילים על הקונסוליה בבנגזי שלוותה בהצתת המבנה. מפגינים חמושים הסתערו על המתחם, גם כן במחאה על הפצתו של הסרט.

נשיא מצרים לא גינה עד כה את הסרט הפוגע בנביא מוחמד ולא את הפגנות המחאה שנערכו אתמול מול בניין השגרירות האמריקאית בקהיר. המפלגה הסלפית "א-נור", שפעיליה הפגינו אתמול נגד הסרט, גינתה את האחים המוסלמים על שלא השתתפו בהפגנה אתמול מול השגרירות. "היה עליכם להשתתף בהפגנה כדי להביע את התנגדותכם לפגיעה בנביא", אמר דובר המפלגה.

מפגינים מצרים הסירו דגל ארה"ב מהשגרירות האמריקאית בקהיר, ספטמבר 12. רויטרס
הפגנות מחוץ לשגרירות האמריקאית בקהיר/רויטרס

במקביל, גם ארגון חיזבאללה גינה את הסרט האמריקאי. "הסרט שהוצג לאחרונה בארה"ב במימון יהודים וקופטים קיצוניים ממצרים אינו מוסרי. הצגתו נועדה להגביר את השנאה והמתיחות בין מוסלמים לקופטים במצרים. זה מבטא היטב את עמדתה האמיתית של הברית הציונית-אמריקאית כלפי האיסלם והמוסלמים, וכל הגינויים הרשמיים מצד ארה"ב אינם עובדים על אף אחד. היכן העמים האיסלמים והיכן הליגה הערבית?", אמרו בארגון.

גם בחמאס תקפו את הסרט. שר הדתות בממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל רדואן, אמר כי הסרט פוגע בדתות ומטרתו לעורר מלחמה בין מוסלמים לנוצרים. "הסרט מעיד לאיזו רמה נמוכה הגיעו האנשים שיצרו את הסרט. יש להעמיד אותם לדין ולהחרים אותם".

במקביל, אפגניסטן חסמה את אתר יו-טיוב למשתמשים בכדי שלא יוכלו לצפות בסרט, כך נמסר ממשרד התקשורת בקבול. "קיבלנו להוראה לחסום את האתר לציבור האפגני עד לאחר שהסרט יוסר מהאתר", אמר אימאל מאריאן, מנהל תחום מידע וטכנולוגיה במשרד התקשורת המקומי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
אובמה: מזועזע מרצח השגריר; נשיא לוב: מתנצל
על הסרט שהתסיס את העולם הערבי: "האיסלם זה סרטן"
שגריר ארה"ב נהרג אמש במתקפת טילים בלוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully