וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותן כתף: נתניהו יקדים העברת רבע מיליארד ש"ח לפלסטינים

טל שלו

12.9.2012 / 0:01

בעקבות המשבר הכלכלי והמחאה החברתית בגדה, הודיע ראש הממשלה על העברת כספי המסים שאספה ישראל מהפלסטינים. באחרונה גם התירה ישראל ליותר פעילים פלסטינים להיכנס לשטחה

סיוע לשכנים: על רקע המשבר הכלכלי המחריף ברשות הפלסטינית והתגברות המחאה החברתית בגדה, הורה אמש(שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר לרשות מקדמה של 250 מיליון שקלים מכספי המסים שגבתה ישראל עבור הרשות. ראש הממשלה נועץ בעניין עם שר האוצר שטייניץ, והעביר את ההנחיה באמצעות שליחו המיוחד, עו"ד יצחק מולכו, שתיאם זאת עם ההנהגה הפלסטינית. מדובר למעשה בהקדמה של מתן התשלום המיועד לרשות בכחודשיים וחצי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בא לעזרתו. נתניהו עם אבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במסגרת ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות, ישראל גובה מדי חודש כמאה מיליון דולרים ממשלמי המסים ברשות הפלסטינית. הכספים משמשים לתשלום משכורות לפקידי הממשלה ולאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בנובמבר בשנה שעברה הקפיאה ישראל למשך חודש את העברת הכספים לרשות, במחאה על קבלתה של הרשות לאונסק"ו וכן על רקע המגעים שקיים אבו מאזן עם חמאס לקראת כינון ממשלת אחדות.

לנוכח המשבר ברשות, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, פועל גם להגדלת כמויות היתרי העבודה לפועלים פלסטינים בענף הבנייה בשטח ישראל. בחודש שעבר אושרה כניסתם של 5,000 פועלים פלסטינים לענף הבנייה, ולוואלה! חדשות נודע כי בימים האחרונים אף הותרה כניסתם של 3,000 חקלאים פלסטינים לקראת עונת מסיק הזיתים שצפויה להתחיל בסוף אוקטובר. במקביל, באוגוסט האחרון חתמו שר האוצר שטייניץ וראש הממשלה הפלסטיני על הסכם להעמקת שיתוף הפעולה הכלכלי בין הרשות לישראל, המתייחס בעיקרו לשיפור הליכי גביית המס, המסים והנכסים, והסחורות שמגיעות לרשות דרך נמלי ישראל.

מוקדם יותר היום, התייחס נתניהו לנושא במסיבת העיתונאים עם ראש ממשלת בולגריה ואמר כי "אנחנו פועלים בכמה מישורים כדי לסייע לרשות הפלסטינית להתמודד עם הבעיות הכלכליות שלה. אנחנו עשינו כמה שינויים בהסכמי המסים, אנחנו מקדמים העברות מסוימות, אנחנו סייענו גם בעובדים פלסטינים ובשורה של צעדים אחרים במטרה להקל עליהם. יש כמובן מציאות שהיא חובקת עולם והיא קשורה גם בדרך, בניהול הפנימי של כל כלכלה וכלכלה, אבל אנחנו מצידנו עושים את המאמצים כדי לסייע לרשות הפלסטינית לצלוח את המשבר הזה. אני מקווה שהם יצליחו לצלוח אותו, זה אינטרס משותף שלנו".

בימים האחרונים התגברו ההפגנות של פלסטינים בגדה נגד הרשות בגין המשבר הכלכלי, ואלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, אף הביע חשש כי בהמשך ייתכן והמחאה אף תופנה נגד ישראל. בין היתר, הביעו בישראל חשש שהפלסטינים יעוררו התפרעויות במחסומי צה"ל ונגד ההתנחלויות בגדה. בעקבות ההפגנות, הודיע היום פיאד על שורת צעדים עליהם החליטה ממשלתו להתמודדות עם המצב. פיאד הודיע על הורדת המע"מ בחצי אחוז ל-15% והגברת הפיקוח על מוצרי יסוד. פיאד הודיע גם על ביטול עליית מחירי הדלק וגז הבישול, וכן על קיצוץ בהוצאות משרדי הממשלה, מלבד משרד החינוך, הרווחה והבריאות, "וזאת על מנת לספוג את הגרעון הכספי בגין הורדת מחירי הגז והדלק".
(עדכון ראשון:23:17)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully