וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לנשיא גרמניה: "שמור על חופש הדת של יהודים"

טל שלו

23.8.2012 / 19:20

בעקבות הסערה סביב איסור קיום ברית מילה בגרמניה, שיגר הנשיא מכתב לעמיתו הגרמני, והביע שביעות רצון מההירתמות להסדרת הסוגיה. "ברית המילה - נדבך מרכזי בזהות היהודית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הרב הראשי יונה מצגר מתייחס לנושא בעת ביקורו בברלין)

נשיא המדינה, שמעון פרס, פנה היום (חמישי) במכתב מיוחד לעמיתו הגרמני, יואכים גאוק, לנוכח האירועים האחרונים סביב סוגיית ברית המילה בגרמניה. "ברית המילה היא מנהג יהודי אשר מהווה נדבך מרכזי בזהות היהודית של עמנו במשך אלפי שנים, ומאפיין את העם היהודי עוד מהמצווה הראשונה אשר נתן אלוהים לאברהם אבינו", כתב פרס במכתב.

פרס קרא לנשיא הגרמני לשמור על חופש הדת והפולחן של הקהילה היהודית בגרמניה, והביע שביעות רצון מהירתמות הממשלה והרשות המחוקקת בגרמניה להסדרת הסוגיה. "אדוני הנשיא, אני סמוך ובטוח כי גרמניה, באמצעות שמירה על ערכיה, תישאר מחויבת לשמירה והגנה על הזכות של הקהילה היהודית בגרמניה לממש את מסורת הדת היהודית בחופשיות", ציין.

בימים האחרונים הוגשה בעיר הוף שבגרמניה תלונה במשטרה נגד מוהל יהודי בגין ביצוע ברית מילה, לראשונה מאז קבע ביוני האחרון בית המשפט בקלן איסור על ביצוע ההליך. מאז נודע על התביעה, נערכים רבנים וארגונים יהודיים באירופה לסייע במימון המאבק המשפטי, וכן להגביר את הקמפיין הציבורי הפנימי לקידום החקיקה בבונדסטאג - בית הנבחרים של גרמניה, שתקבע את חוקיות הטקס.

ישי קרא לגרמניה להיאבק בחקיקה

אתמול שיגר גם שר הפנים, אלי ישי, מכתב לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ובו ביקש ממנה להתערב בחקיקה ולהיאבק בתופעת "גיוס החוק המקומי" נגד ניתוחי ברית המילה. "זה זמן לא מועט, אנו עדים למגמה היוצאת נגד יהודים במדינות שונות באירופה ובכללם גרמניה, מגמה המגייסת את החוק המקומי למניעת מצוות המילה על פי הדת היהודית", כתב ישי במכתב שהעביר באמצעות שגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס. "כסגן ראש ממשלת ישראל, כשר הפנים וכיו"ר המפלגה הדתית הגדולה ביותר, אך בעיקר כיהודי, אני פונה אליך בבקשה למנוע את התמשכות תופעה זו, המנצלת את המערכת החקיקתית לקדם מניעים לא עניינים, והחזרת היכולת לקיים אורח חיים יהודי מלא וגאה במדינתך".

עם זאת, כפי שפורסם בוואלה! חדשות, במשרד החוץ הגיבו בכעס לפנייתו של ישי - שלא תואמה עם המשרד. זאת גם לנוכח פניות שקיבלו בחודשים האחרונים ממנהיגי הקהילה היהודית הגרמנית, שביקשה לשלוט על הטונים וההתבטאויות היוצאים מישראל בנושא מאז פסק בית המשפט בקלן את הפסיקה התקדימית נגד קיום ברית המילה בסוף יוני, שכן "כל התבטאות לא מתואמת עלולה להזיק". לדברי גורם בכיר במשרד, "הקהילה היהודית ביקשה מאיתנו להיות זהירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully