וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי המורדים בסוריה: "נכבד את הפסקת האש"

בכיר ב"צבא הסורי החופשי" סיפר כי "אם המשטר יראה מחויבות לתכנית וייסוג מכל הערים, נראה גם אנחנו מחויבות לתכנית". מזכ"ל האו"ם: "ה-10 באפריל אינו תירוץ להמשך ההרג"

נציגי "הצבא הסורי החופשי", מחתרת העריקים הנלחמת להפיל את השלטון בסוריה, נפגשו השבוע עם משלחת מטעמו של מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית לפתרון המשבר בסוריה, והבטיחו לו כי יכבדו את הסכם הפסקת האש שהוא מגבש וינצרו את נשקם, במידה שגם הנשיא בשאר אסד יכבד את ההסדר, ויסיג את כוחות הצבא מהערים עד יום שלישי הקרוב (10 באפריל). כך מסר לרויטרס מפקד המחתרת, קולונל ריאד אסעד.

לפי תכניתו של אנאן, אם יעמדו שני הצדדים בהתחייבותם, תוכרז הפסקת אש החל מיום חמישי (12 באפריל). "נערכו שיחות, ונציגינו אמרו כי אם המשטר יראה מחויבות לתכנית וייסוג מכל הערים, נראה גם אנחנו מחויבות לתכנית", אמר אסעד, שסירב לחשוף פרטים נוספים על תוכן הפגישה או זהות משתתפיה. אסד עצמו כבר הודיע בשבוע שעבר כי הוא מסכים לתכנית, אולם עדיין לא ברור אם הוא מיישם אותה בפועל בשטח, שם נמשכת כל העת הלחימה בין הצדדים.

באן גינה את המשך האלימות נגד אזרחים

מזכ"ל האו"ם באן קי מון, גינה הלילה (שבת) את ההסלמה באלימות בסוריה. "תאריך היעד של ה-10 באפריל למילוי מחויבותה של הממשלה, כפי שסוכם עם מועצת הביטחון, אינו תירוץ להמשך ההרג", נכתב בהודעה מטעם באן. "המזכיר הכללי דורש שממשלת סוריה תחדל באופן מיידי וללא תנאים מהפעולות הצבאיות נגד העם הסורי. הוא מדגיש כי זו אחריותן של הרשויות הסוריות להוציא לפועל את מה שהבטיחו, וליישם באופן מלא את כל המחויבויות של תכנית השליח אנאן".

למרות ההכרזות על הפסקת האש הצפויה, 27 בני אדם נהרגו אתמול בלחימה ברחבי המדינה, בהם חיילים מהצבא, לוחמים משורות המורדים ואזרחים, כך דיווחו גורמי אופוזיציה במדינה. לפי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי, עשרה בני אדם, בהם ארבעה לוחמי מורדים, נהרגו מהפגזה של הצבא בעיר חומס. עוד שני חיילים ואזרח נהרגו בלחימה בדומא, פרבר של הבירה דמשק. שבעה אזרחים וארבעה חיילים נהרגו בעיירה אנדאן שמצפון לעיר חלב, ושלושה נוספים נהרגו בעיר חמה.

בתוך כך, דווח אתמול כי שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, יקיים החל מיום שני הקרוב ביקור במוסקבה בירת רוסיה, שם ייפגש בין היתר עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב. לפי הודעת משרד החוץ הסורי, "הצדדים יחליפו דעות במספר סוגיות בינלאומיות ואזוריות, ומעל הכל - המצב הקשה בתוך סוריה".

ידיעות אחרונות על סוריה:
סוריה: הפסקת אש בדרך? הצבא עדיין מפגיז בערים
נחשול של פליטים: אלפי סורים חצו הגבול לטורקיה
סוריה: הירי נמשך; צרפת: "אסד מתעתע במערב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully