וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בחמאס "רותחים" על ההסכם עם אבו מאזן

ניר יהב

7.2.2012 / 8:39

יום לאחר ההסכם בין פתח לחמאס, לפיו יכהן אבו מאזן כראש ממשלת המעבר שתכהן עד הבחירות לפרלמנט ולנשיאות, צוטטו ראשי חמאס בעזה שאמרו כי ההחלטה אינה מייצגת את הארגון

האם השמחה על הקמת ממשלת אחדות פלסטינית בראשות יו"ר הרשות, אבו מאזן, הייתה מוקדמת מדי? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו היום (שלישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי ראשי חמאס ברצועת עזה "רותחים מזעם" על ההחלטה למנות את אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה. גורמים בחמאס הנמצאים בקהיר הוסיפו ואמרו כי ההחלטה אינה מקובלת עליהם ואינה מייצגת את הארגון, שכן היא "תשפיע לרעה על דבקותנו באחדות".

הגורמים הפלסטינים ציטטו בכירים בארגון חמאס באמרם כי "ראשי ופעילי חמאס ברצועת עזה מתנגדים בתוקף להסכמה שנתן ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, למנות את אבו מאזן לראש הממשלה החדשה שתקום". הם גילו כי סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, מסכים איתם ומתנגד אף הוא למינוי אבו מאזן לראש ממשלה. "ראשית, המינוי נוגד את החוק הפלסטיני. שנית, הוא סותר את המדיניות של חמאס המתנגד למדיניות של אבו מאזן", הסבירו.

גורמי חמאס הנמצאים בקהיר הבהירו כי אין הסכמה בחמאס על מינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה: "זו החלטה שאינה מייצגת את חמאס. המינוי בא בסתירה לחוק הפלסטיני הקובע כי יש להפריד בין הנשיאות לבין הממשלה. ראש הממשלה גם צריך להישבע אמונים בפני הנשיא. בפני מי יישבע אבו מאזן אמונים? אנחנו הסכמנו לכך שראש הממשלה יהיה אישיות עצמאית, ללא שיוך פוליטי. אבו מאזן הוא ראש פתח והוא אינו כזה".

"להיאבק יחד באויב הכובש הישראלי"

הדברים נאמרו לאחר שאתמול חתמו אבו מאזן וחאלד משעל על הסכם שלפיו ימונה אבו מאזן לראש ממשלת המעבר שתכהן עד לבחירות הכלליות לפרלמנט ולנשיאות. הבחירות נדחו למועד בלתי ידוע. עוד סוכם כי אישים טכנוקרטים-עצמאיים, חסרי שיוך פוליטי, יכהנו כשרים בממשלה זו.

גורמים ברמאללה אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי ראש הממשלה הנוכחי, סלאם פיאד, עשוי להתמנות לשר האוצר בממשלה הזמנית שתקום ולממלא מקום ראש הממשלה. תפקידה המרכזי של הממשלה יהיה להכין את הבחירות. פיאד, שצפוי לאבד את תפקידו בעקבות חתימת ההסכם, בירך על ההסכם וקרא "ליישמו במהירות האפשרית".

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בקטאר עם משעל ועם יורש העצר הקטארי, שייח' תמים בן חמד א-ת'אני, אמר אבו מאזן כי ההסכם "ייושם במהירות האפשרית". לדבריו, "לא חתמנו על ההסכם לשם החתימה או לשם ההכרזה, אלא לשם יישום ההסכם". משעל אמר כי השיחות המתקיימות בין פתח לחמאס הן שיחות "רציניות" שמטרתן לאחד את העם הפלסטיני "על מנת להיאבק יחד באויב הכובש הישראלי".

עוד על חתימת ההסכם בין פתח לחמאס:
הסכם היסטורי: ממשלת אחדות פלסטינית, אבו מאזן בראש
נתניהו: אבו מאזן נוטש את דרך השלום וחובר לחמאס

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully