וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת שליט: המחבלים ברחו בריצה - במקום במנהרה

28.12.2011 / 19:07

כחלק משמירה על רמת הדריכות באוגדת עזה, עברו החיילים באחרונה סדרת ימי עיון. בין היתר, הוצג להם תחקיר החטיפה, מהם עולה כי החוטפים החליטו לשנות את התכנית המבצעית ברגע האמת

חוטפי גלעד שליט הכינו מבעוד מועד מנהרה להבריחו באופן תת-קרקעי לרצועת עזה – אך ברגע האחרון בחרו לרוץ אל הרצועה מעל הקרקע. כך עולה מתחקיר שהוצג באחרונה במסגרת ימי עיון באוגדת עזה אודות אירוע החטיפה. עוד עולה מהתחקיר כי ברשות המחבלים היו שתי מנהרות, שנחפרו מאזור השטח הפלסטיני לשטח הישראלי, ואולם בפועל הם בחרו להשתמש רק באחת מהן. אילו היו משתמשים בשתיהן, מעריכים בצה"ל, היו המחבלים מצליחים לחטוף כמה חיילים, ולא רק את שליט.

מהתחקיר עולה עוד כי למרות התכנון המקורי לשוב לרצועה דרך המנהרה, הם בחרו בסופו של דבר לחזור לשטח הפלסטיני בריצה, דרך גדר המערכת, תוך השלכת רימונים כדי לפעור בה חור ולחצותו. עם הגעת החוליה ושליט לאזור מיושב ברפיח, הנמצאים במרחק של מאות מטרים מקו הגבול, המתינו להם כלי רכב שהסיעו אותם לעומק השטח הפלסטיני. התחקיר העלה כי ההחלטה לחזור דרך הגדר התקבלה לאחר שניתנה פקודה על ידי חמ"ל פלסטיני שישב ברפיח ותצפת על הנעשה בזמן החטיפה.

מוקדם יותר חשף מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה טל חרמוני, כי חמאס חופר מנהרות לשטח ישראל, כדי לחטוף חיילים נוספים. "סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו", אמר חרמוני. "המנהרות מאפשרות להם להגיע אלינו בצורה טובה יותר, ומהירה. אנחנו מעריכים שחמאס נערך שוב לחטוף חיילים. אנחנו יודעים שהם חופרים מנהרות (לשטח מדינת ישראל – א.ב.) יום-יום, אבל אנחנו גם יודעים להפעיל מודיעין שיאתר אותם".

לקריאה נוספת
בכיר באוגדת עזה: ”עסקת שליט לא הביאה לרגיעה”
מח”ט בעזה: חמאס חופר מנהרות לישראל כדי לחטוף חיילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully