וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות במצרים: שוטרים היכו באלות מפגינים מעולפים

ניר יהב

17.12.2011 / 18:40

ביום השני מאז התחדשו המהומות במצרים, היכו השוטרים מפגינים שרועים על הקרקע בקהיר באמצעות אלות. הם נסוגו רק לאחר מטח אבנים שיידו לעברם מפגינים אחרים. עד כה נהרגו תשעה במהומות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

שוטרים מצרים היכו היום (שבת) באמצעות אלות מפגינים שרועים על הקרקע, שנראו חסרי הכרה. זאת במהלך עימותים שהתחדשו מאז אתמול, על רקע קריאתם של המפגינים לסיים את שלטון המועצה הצבאית העליונה במדינה. בגל המהומות הנוכחי נהרגו עד כה תשעה בני אדם וכ-300 נפצעו.

בסרטון, שהוצג ברשת טלוויזיה מקומית, רק אחד המפגינים מצליח להתרום לאחר שהשוטרים עזבו את המקום. מנוסת השוטרים באה בעקבות מטח אבנים שיידו לעברם מפגינים אחרים, שניסו לסייע לחבריהם הפצועים על הקרקע.

המהומות במצרים התחדשו, דצמבר 2011. רויטרס
המהומות במצרים התחדשו, דצמבר 2011/רויטרס

מוקדם יותר כינס ראש ממשלת מצרים, כמאל גנזורי, מסיבת עיתונאים בעקבות האירועים האלימים ביממה האחרונה ואמר כי ההפגנות האלימות הן "לא המהפכה, אלא הריסת המהפכה". לדבריו, אל האזרחים המפגינים חדרו גורמים ש"אינם מאחלים שיהיה טוב במצרים", וציין כי הם "פועלים לעורר מחדש את האירועים כל פעם שהם נרגעים". גנזורי הוסיף כי מטרת ממשלתו היא "להגן על המהפכה" והבהיר כי לא נעשה שימוש באש חיה במהלך העימותים אתמול.
ראש הממשלה הוסיף כי אין בכוונת הצבא לעשות שימוש בכוח כדי לפזר הפגנות שייערכו באופן שקט וכי "כל מי שהביא לשפיכת דם (גם בקרב המפגינים וגם בקרב כוחות הביטחון – נ.י) ייענש". כמו כן עדכן ראש הממשלה כי בעימותים נפצעו 347 בני אדם.

המהומות במצרים התחדשו, דצמבר 2011. Ahmad Hammad, AP
מאות פצועים במהומות. מצרים, היום/AP, Ahmad Hammad

ההפגנות האלימות התחדשו אתמול, ברקע ימי ההצבעה הנוספים בבחירות הראשונות שנערכו במדינה מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק. העימותים פרצו כשכוחות הביטחון ניסו לפזר את המפגינים, המתקהלים מול בניין הממשלה זה כמה שבועות, בדרישה להדיח את המועצה הצבאית העליונה. הרוחות התלהטו אחרי שחיילים שהוזעקו למקום כדי לתגבר את השוטרים נקטו יד קשה במיוחד בניסיון לפנות את המפגינים. בהודעה שפרסמה המועצה הצבאית בטלוויזיה הממלכתית, נאמר כי לחיילים לא ניתנה הוראה לפתוח באש לעבר המפגינים. כמו כן נמסר כי העימות פרץ כאשר שוטר שהוצב במשימה שגרתית מחוץ לבניין הפרלמנט הותקף.

הרוגים במהומות בכיכר תחריר בקהיר, מצרים, דצמבר 2011. AP
המהומות במצרים, אתמול/AP

בתוך כך, דווח כי חיילים חמושים באלות הגיעו בצהריים לכיכר תחריר בעקבות שריפה שפרצה באזור ודחקו את המפגינים לצידי הרחובות. עוד דווח כי במהלך ניסיון החיילים להדוף את המפגינים הם ביצעו ירי באוויר וכי האש התפשטה בסמוך לבנייני הבית העליון של הפרלמנט. עדי ראייה סיפרו כי הכוחות תפסו מפגינים והכו אותם. חלק מהמפגינים יידו אבנים לעבר רכבי כיבוי שניסו להשתלט על האש. מספר אוהלים עלו אף הם בלהבות בשריפה שלא ברור כיצד החלה.

כוחות רבים של צבא ומשטרה נמצאים באזור משעות הבוקר על מנת להרגיע את המהומות והצבא הודיע מוקדם יותר כי הצליח להשתלט על האזור בו נמצאים המפגינים. כמו כן הוצבו מחסומים במקום מחשש להתפרצות מחודשת של העימותים. גם ליד משרדי הממשלה מורגשת נוכחות ביטחונית מוגברת מחשש להתחדשות המהומות. כמו כן, הטלוויזיה המצרית דיווחה כי חיילי הצבא הצליחו לסכל ניסיונות של המפגינים לשבור את הגדר המקיפה את משרד ראש הממשלה בקהיר. על פי הדיווח, החיילים הציבו גדרות תיל מחשש שהמפגינים יתקרבו למקום.

עוד באותו נושא:
שמונה הרוגים במהומות בקהיר; נשים הוכו באלות ברזל
מצרים: הרוגים בעימות עם הצבא, לראשונה מאז הבחירות
על 4 אחים: פניה האיסלמיות החדשות של מצרים

(עדכון ראשון: 13:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully