וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "נגדע את ידו של מי שיפגע בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2010 / 0:00

מזכ"ל חיזבאללה ניצל נאום לציון 4 שנים למלחמת לבנון השנייה בכדי להתנגח בישראל. הוא אמר עוד כי לבנון לא תסכים לפגיעה בריבונותה והבטיח כי ארגונו לא יישב בשקט בתקרית הבאה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

"בכל מקום שבו צבא לבנון יותקף ואנשי חיזבאללה יהיו בו, חיזבאללה לא ישתוק. נגדע את ידו של מי שיפגע בלבנון", כך אמר אמש (שלישי) מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה בנאום לציון ארבע שנים למלחמת לבנון השנייה ועל רקע תקרית הירי בין צה"ל לצבא לבנון אתמול בצהרים ליד משגב עם. "המסר הלבנוני לישראל היה היום ברור: לבנון, כל לבנון, על כל הפלגים במדינה, לא תסכים לשום פגיעה בסנטימטר אחד מאדמתה הקדושה ולשום הפרה של הריבונות שלה בשום תנאי שהוא". הוא הוסיף: "איננו מפחדים מכם. לא נהיה ניטרלים. חיילי צבא לבנון הם הרי אחינו והם הגאווה של עמנו".

"ברגע שפרצו העימותים החמושים היום בין ישראל לצבא לבנון, אנשי חיזבאללה היו בכפר עדייסה שבו אירע העימות בין צה"ל לצבא לבנון וכן בכפרים הסמוכים לו אולם ביקשנו מהם לגלות איפוק ולא להגיב", נאם השייח'. "אנחנו עומדים מאחורי צבא לבנון. לא יזמנו שום פעולה או תגובה והבהרנו למפקד צבא לבנון שאנחנו לשירותו". בנאום ששודר בווידאו לאלפי תומכיו הוסיף נסראללה כי "מה שקרה היום בסמוך לכפר עדייסה הוא מאבק גבורה של הצבא הלאומי הלבנוני בצה"ל".

נסראללה הזכיר את מלחמת לבנון השנייה ואמר כי "אנחנו נזכרים היום בניצחון הגדול של ההתנגדות הלבנונית והעם הלבנוני על ישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה". הוא המשיך ואמר כי "למרות שהמלחמה בין ישראל לביננו הסתיימה לפני ארבע שנים, התוקפנות הישראלית נגד לבנון לא הפסיקה והיא עדיין קיימת. ישראל מנהלת סוגים שונים של מלחמה נגד לבנון: נגד הריבונות שלה, היציבות, העם, האזרחים, הילדים. מאז מלחמת לבנון השנייה ועד היום הפרה ישראל את החלטה 1701 של האו"ם 7,000 פעם". עוד אמר נסראללה כי הוא "קורא לגבש אסטרטגיה שתביא לשחרור יתר האדמות הלבנוניות שישראל כבשה".

"ישראל השתילה מרגלים בכל מקום"

נסראללה התייחס גם לפרסומים לפיהם בכיר ברשת תקשורת לבנונית נעצר בחשד לריגול למען ישראל. לדבריו, "ישראל השתילה מרגלים בכל מקום אפשרי: במוסדות ביטחוניים, פוליטיים, צבאיים, פרטיים וכעת אנחנו שומעים שנחשפו גם מרגלים לבנונים שפעלו עבור ישראל ברשתות התקשורת בלבנון. החדירה הישראלית לתחום התקשורת בלבנון הוא גדול ממה שדווח עד כה. מה המשמעות של חשיפת 100 מרגלים למען ישראל בפחות משנתיים?".

באירוע הירי נהרג דב הררי, קצין צה"ל במילואים בדרגת סגן אלוף. הררי בן ה-45, אב לארבעה, התגורר בנתניה ושירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בתקרית נפצע באורח קשה גם סרן עזרא לקיה מכפר הרי"ף ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. הודעה נמסרה למשפחות. מנהל חדר המיון של בית החולים רמב"ם, ד"ר שלומי ישראלי, אמר כי "החייל הגיע עם פציעת חזה, נותח והועבר לטיפול נמרץ. מצבו יציב ואין סכנה לחייו". בצדו השני של הגבול נהרגו שלושה חיילים לבנונים וכן עיתונאי במהלך חילופי האש.

עדכון ראשון: 21:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully