וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מג"ד מילואים נהרג בירי בצפון

יהושע בריינר ועידן אבני

3.8.2010 / 18:00

הותר לפרסום כי דב הררי, סא”ל במילואים נהרג היום בחילופי האש בין צה”ל לצבא לבנון. בנוסף, מ"פ במילואים נפצע ברסיסים בחזהו ומצבו מוגדר כקשה אך יציב. אייזנקוט: מדובר במארב שהיה מתוכנן מראש

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: דורון שטיין)

הותר לפרסום כי דב הררי, קצין צה"ל במילואים בדרגת סגן אלוף נהרג בצהרים (שלישי) בחילופי האש בין כוחות צה"ל לצבא לבנון ליד משגב עם. הררי בן ה-45, אב לארבעה, התגורר בנתניה ושירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בתקרית נפצע באורח קשה גם סרן עזרא לקיה מכפר הרי"ף ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. הודעה נמסרה למשפחות. לקיה פונה במצב בינוני לבית החולים אולם לאחר בדיקה ראשונית הוגדר מצבו כקשה אך יציב. מנהל חדר המיון של בית החולים רמב"ם, ד"ר שלומי ישראלי, אמר כי "החייל הגיע עם פציעת חזה, נותח והועבר לטיפול נמרץ. מצבו יציב ואין סכנה לחייו".

בתוך כך, אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט אמר אחר הצהרים כי שני מפקדים של צה"ל נפגעו בצורה חמורה בתקרית הירי שאירעה מוקדם יותר בין כוחות מילואים לחיילי צבא לבנון על גדר המערכת ליד משגב עם. אייזנקוט הוסיף כי מדובר היה במארב מתוכנן של חולית צלפים שביצעה את הירי לעבר המפקדים שעמדו ליד עמדה בשטח ישראל.

"זה האירוע החמור ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה", אמר, "אלו שני הנפגעים הראשונים שלנו בארבע השנים האחרונות", אמר האלוף אייזנקוט. הוא הוסיף כי להערכתו מדובר באירוע נקודתי וציין כי "אנחנו קיבלנו דרישות ובקשות להפסיק את האש מהדרגים הגבוהים ביותר של צבא לבנון".

מדובר צה"ל נמסר כי "האחריות לאירוע זה ומלוא השלכותיו מוטלת על צבא לבנון שהפר את השקט באזור". הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי הגיע לגבול הצפון וקיים הערכת מצב עם אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, מפקד עוצבת לבנון ומפקדים נוספים. בצה"ל מדגישים כי הציבור באצבע הגליל מתבקש להמשיך בשגרת החיים הרגילה וכי האירוע הסתיים.

צה"ל: האחריות לאירוע מוטלת על לבנון

מחקירת האירוע עולה כי בשעה 12:00, פתחו צלפים של צבא לבנון באש ממארב מטווח של כ-400 מטרים, ופגע בשני חיילי צה"ל שעמדו בעמדה חשופה. לפי ההערכות של גורמי צבא, מדובר במארב מתוכנן, לאחר שהודעה הועברה ליוניפי"ל ארבע שעות קודם לכן, ולצבא לבנון ניתנה שהות להתכונן. לאחר מכן, נורו ארבעה פגזי אר-פי-ג'י לעבר טנק צה"לי, כאשר לטענת גורמים בצה"ל, כוחות של צבא לבנון פנו בתיווך יוניפי"ל לבקשת הפסקת אש וניצלו אותה על מנת לירות לעבר הטנק. הם זוהו באופן ודאי כחיילי צבא לבנון, והטנק השיב לעברם באש מדויקת.

בצה"ל הודיעו בבוקר ליוניפי"ל על עבודות שיבוצעו על גדר הגבול להסרת שיחים הצמודים לגדר והעלולים להוות מקום מסתור למחבלים. ביוניפי"ל ביקשו מצה"ל לדחות את העבודות ב-48 שעות, אולם הבקשה נענתה בשלילה לאחר שבצה"ל לא ראו סיבה לדחות את העבודות.

גורמים בצה"ל אמרו שבתקופה האחרונה הם מזהים ניסיונות לבצע פרובוקציה מצד צבא לבנון לאורך גדר הגבול שמתבטאים באיומים עם הנשק. ההערכה הראשונית בצה"ל היא כי הירי הוא יוזמה מקומית ברמת הפיקוד הזוטר.

זהו ההתנגשות השנייה בין כוחות צה"ל לצבא לבנון מאז סיום מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006. האירוע הקודם אירע בפברואר 2007, סמוך ליישוב אביבים, במהלך פעילות של צה"ל פעל לחישוף מטענים שנתגלו במקום. צבא לבנון פתח אז באש לעבר חיילי צה"ל, ובתגובה הכוח השיב אש ופגע בנגמ"ש של צבא לבנון. גורם בצה"ל אמר היום כי "אנחנו יכולים לפגוע בחיילי צבא לבנון שעל הגדר כל יום". יצוין, כי מאז מלחמת לבנון השנייה אירעו שישה אירועי ירי של מטולי רקטות, אולם זהו האירוע בראשון מאז אוגוסט 2006 בו יש נפגעים לצה"ל.

בהכנת הידיעה השתתף אריאל נוי

עדכון ראשון - 14:55

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully