וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "אובמה מאיים עלינו בנשק גרעיני"

מנהיגה הרוחני העליון של אירן תקף את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בעקבות מה שכינה כאיומים בנשק גרעיני על הרפובליקה האיסלמית. האירנים מתכוונים להגיש תלונה רשמית באו"ם

אירן מתכוונת להגיש תלונה רשמית באו"ם, בעקבות מה שנראה בטהרן כאיומים של הנשיא האמריקאי ברק אובמה לתקוף אותה בנשק גרעיני, כך אמר היום (ראשון) דובר משרד החוץ האירני. הדברים נאמרו לאחר שבשבוע שעבר הבהיר אובמה כי אירן וצפון קוריאה אינן נופלות בתוך ההגדרות החדשות של ארצות הברית לצמצום השימוש בנשק גרעיני.

"ההצהרות של הנשיא האמריקאי מאיימות על האומה האירנית בשיגור נשק גרעיני", אמר מנהיגה הרוחני העליון של אירן האייתוללה עלי חמינאי. "ההערה הזאת מאוד מוזרה ואסור שהעולם יתעלם ממנה, מכיוון שבמאה ה-21, שהיא התקופה של תמיכה בזכויות אדם וקמפיין נגד טרור, שראש מדינה מאיים בשימוש במלחמה גרעינית". חמינאי אף כינה את דבריו של אובמה "מבישים" ואמר כי הם "פוגעים בארצות הברית ופירושם שממשלת ארצות הברית היא מרושעת ולא אחראית".

מוקדם יותר אמר דובר משרד החוץ האירני רמין מהמנפרסט כי "הערות כאלה מראות כי המדינות הללו שמחזיקות בנשק גרעיני הן אלה שמהוות את האיום הגדול ביותר לביטחון העולם". לפי סוכנות הידיעות "פארס", מהמנפרסט אמר כי 225 מתוך 290 חברי הפרלמנט האירני חתמו על מכתב תמיכה בהגשת התלונה.

אירן חושפת התפתחויות צבאיות

בשבוע שעבר חשף נשיא ברק אובמה את מדיניותה החדשה של ארצות הברית בנוגע לגרעין, המצמצמת בצורה ניכרת את התנאים בהם ארצות הברית תשתמש בנשק גרעיני גם למטרות הגנה עצמית. עם זאת הבהיר הנשיא האמריקאי כי הגבלות אלה לא יהיו תקפות לגבי ההתמודדות מול אירן וצפון קוריאה אשר הפרו את האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני או התנערו ממנו כליל.

בנאומו היום הוסיף חמינאי כי הכוחות הצבאיים של אירן צריכים להיות ערניים לגבי איומים כאלה ולהתאמן ברצינות. בתוך כך, אירן חשפה היום כי היא החלה בייצור המוני של טילים נגד מטוסים לטווח בינוני. לדברי שר ההגנה האירני אחמד ואחידי, סוג הטיל החדש שייקרא "מרסאד" (מארב), "יכול להשמיד מטוסים חדישים בגבהים נמוכים ובינוניים". בנוסף, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן עלי אכבר סלאהי אמר כי ארצו תחל בחודשים הקרובים בייצור נרחב של צנטריפוגות המסוגלות להעשיר אורניום במהירות הגבוהה פי שלושה מהמערכות הקיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully